torsdag 16 december 2010

veckorna...

...bara försvinner. Ibland känns det som att innan jag ens hinner kliva upp på måndagen är det fredag igen. Tänk vad fort 5 veckor på nya jobbet gått och tänk då hur fort 2½ veckas jullov kommer att gå :/ visst är det skönt att vardagen flyter på och att dagarna går fort, men det vore ju trevligt om man hann med att göra något vettigt också.
Den här veckan blev inte alls som "vanligt" då Mattias åkte iväg på sjön med kort varsel och Olgas valpar bor Hallmans, där Baloo håller till i vanliga fall. Att bo själv är ju något jag är mycket van vid, men lika fort som man vänjer sig att bo själv har jag vant mig vid att ha Mattias här hemma, mycket bekvämt! Nu ska istället JAG gå ut med hunden på morgonen, laga mat och städa :/
Då lilla Olga bor med sina valpar på Hyacintvägen så får Baloo inte vara där på ett litet tag, blir ett extra moment att tänka på. Då jag har så himla snälla människor runtomkring mig så har veckan och Baloos passning gått smidigt ändå. I måndags var han hos snälla Anna och bästaste BC-grabbarna, tisdag och onsdag hos min farmor och farfar och idag har mamma varit ledig halva dagen och sen ett par timmar hos mormor, imorgon får han åka till Anna igen, TACK ALLA!! Baloo är ju extremt bortskämd vad gäller att blir lämnad ensam så det krävs alltid lite logistik kring det. Klart att han kan va hemma kortare stunder, men inte en hel dag.
Olga, Sheltiedale A Little Bit Of Style, har ju som sagt valpar. Två hanvalpar till salu...
Foto: Sanna Takanen, Sheltiedale

Tänk när B var så liten å tänk att han snart fyller två år!! Hur kan de va möjligt att han blivit så stor...

Igår var det julfest med jobbet, vi var på Armémuséet och hade riktigt trevligt. Hade en liten tävling och mitt lag vann :) åt god middag på italiensk restaurang, mycket lyckad kväll.
Idag på jobbet hade vi en liten pysseleftermiddag med arbetslagets alla barn 3-6:an. Kul att göra något allihop, hoppas barnen också tycker det!
Imorgon far jag till Knivsta och Margarethaskolan och löser ut mina jultidningar, tar en sväng med B där också sen middag hos svärföräldrarna. Trevlig torsdagkväll! ...snart är det fredag, bästa kvällen på veckan.

3 kommentarer:

  1. oh va skönt med jullov! jag är ledig tre dagar sen e resten jobb :/ men men kan tänka mig att det kommer vara väldigt lugnt och en rätt mysig stämning att jobba i.

    SvaraRadera
  2. Skönt med jullov :) Baloo har väl aldrig varit så där liten ;)

    SvaraRadera