fredag 17 december 2010

olja

Jag har gett Baloo laxolja under stor del av hans liv, men inte tänkt så mycket på om han skulle må bättre eller inte av det. Under en period nu har jag inte haft någon laxolja och inte kommit mig för att köpa någon ny. Av en slump när ja va på Arken fick ja syn på denna, vegetabilska, oljan. Trots två kassa försäljare som försökte, med mindre lyckat resultat, att marknadsföra produkten så köpte jag den. Nu tycker jag mig faktiskt se resultat av detta, jag hittar nästan aldrig hundhår längs golvet längre och Baloos trampdynor som alltid varit lite "dåliga" (SMÅ sprickor i alla tramdynor) börjar långsamt bli bättre. Nu kan detta också bero på att han fått nytt foder eller att det är vinter och kallt och att han då behåller lite mer päls.
Tyvärr har jag för mig att jag läst att vegetabiliska oljor inte ska va så bra för hundar, någon som vet något om detta?

Nu far jag iväg på middag hos svärföräldrarna... utan sambo! Baloo åker till sin mormor och morfar och har det bra

1 kommentar:

  1. Vet faktiskt inte om det är bra eller dåligt för hundar, men det kan väl inte vara så dåligt om du tycker dig se resultat?? ;)kram

    SvaraRadera