måndag 20 december 2010

raod kill + härlig dag på jobbet

Kom flera reaktioner på vad en road kill är för något spännande. Ett mer känt namn på denna hundleksak verkar vara skinni/skinney/skinny. En road kill är alltså en mjuk leksak utan stoppning, ser ut som ett djur som blivit överkörd på vägen (road kill). Nu kan det vara så att detta namn bara förekommer i mina bekantsskapskretsar (Daniel/Anna, har ni något med detta namn att göra?)
 
Precis som jag misstänkte igår så blev det en rolig dag att gå till jobbet på :) Morgonen startade med ett kort morgonmöte med kollegorna. Sen en mysig morgon med fyrorna, tända ljus, högläsning och avslutade sen med läsförståelse. Rasten följdes av kort engelsklektion med tomtetema innan idrotten, idag bjöd Conny in mig till idrottsalen. Det vankades nämligen KLÄTTRING :) har ju lite klätterväggar i hallen, skoj! Nu hann jag inte klättra själv men säkrade barnen medan de klättrade, hur kul som helst tyckte både jag och eleverna. Efter helt okej pizzafisk blev det undervisning både för mig och sexans elever då Sanna kom och hade kurs om "Julkort i Power Point". Det var riktigt roligt och nu är jag barnsligt förtjust i att sitta och knappa in olika animeringar :) Dagen avslutades i Sigtuna på café Myntet där vi hade höstterminens sista arbetslagsmöte. Inte helt fel att avsluta en arbetsdag med en kopp varm choklad och en smarrig hallon och blåbärspaj. Sista undervisningsdagen imorgon och sen bara avslutningen kvar!

Hämtade sen B som varit hos Molly (min kusin) och hennes hund Majken idag. Baloo var som vanligt glad att se sin matte. Han hade haft en bra dag, men idag hade visst Baloo lessnat lite på den galna, svarta, leksugna storpudeln och tydligt visat att han ville ligga i buren, söta lilla hund :)
Nu sitter vi här i soffan med levande ljus och en rykande kopp glögg och ska snart sätta igång dagens avsnitt av julkalendern och njuta av vår sista ensamma kväll innan vår sambo kommer hem imogon.
----------------------------------
Projekt "Gå runt stolen" pågår, jag tänkte att detta blir lätt som en plätt och började med att sätta mig på stolen med köttbullar i ena handen och klickern i den andra. Gick mycket bra till en början men då jag har en hund som kan bli ganska frustrerad av att bara tänka själv och då lätt tar till pip om det inte går som han tänker sig så fick jag lov att tänka om. Nu har jag börjat om från början och använder en target som hjälper till honom, går bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar