tisdag 28 december 2010

å så var det det där med fyrverkerierna...


Nog får jag erkänna att jag tycker att det är rätt häfigt med dessa färgexplosioner när det är mörkt, vid 12-slaget på nyårsafton! INTE när 10-åringar står på balkongen, mitt på ljusa dagen flera dagar innan nyårsafton, och fyrar av flera raketer. Har dessa stackars ungar inga föräldrar...? Nu tycker jag egentligen att smällandet innan och efter nyår är betydligt mycket bättre nu än för bara ett par år sedan så det är ju positivt, dessa smällar som fyrades av på min lugna morgonpromenad är faktiskt de första jag hör :) Tur att Baloo är oberörd, men lider verkligen med de hundar som har det jobbigt! Inte bara hundar, utan andra djur som också mår dåligt av detta och som att detta inte räckte, dessa raketer är också inblandade i massor av olyckor med människor som skadar sig! ...men det kan ju som sagt också vara döhäftigt!
---------------------------------------
Idag är jag rätt risig, mår inte alls bra och blir helt utmattad av ingenting! Stackars Baloo tycker att morsan är döööötrist, men finner sig som vanligt i situationen och går, efter lite försök att visa alla sina fina saker [trycker upp dom i ansiktet, TITTA DÅ!! kaaan vi inte leka snälla....], snällt och lägger sig och vilar igen (finaste Baloo!). Vad skulle jag ta mig till utan min snälla kelp? Idag blir det med andra ord horisontalläge i soffan, alternativt sägen, med någon film och te med honung. Eftersom den stackars hunden behöver någon form av aktivering för att hållas i schack ska vi pyssla med "tetricket", som jag stulit (lånat såklart!) av Baloos bror Bönans matte Helén, senare idag. Får se vad den hjärncellsbefriade hunden säger om det, nej då nog är den bruna ganska interligent när han väl sätter den sidan till :)
--------------------------------------
Nytt år snart, kommer eventuellt en liten kort årskrönika i dagarna!

3 kommentarer:

  1. "hjärncellsbefriade" :) :) Lite otur när han tänker?
    Hoppas träningen gick bra!

    Fyrverkerier borde förbjudas. SÅ snygga är de inte...

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att det är ganska fint, men de kan väl hålla sig till nyår kl 00.00! Inte så kul när man har en rädd hund :S

    SvaraRadera