onsdag 12 maj 2010

snarkar in långledigheten

Baloo ligger i sin korg och snarkar in Kristi himmelsfärdshelgen. Hör inte till vanligheterna att han låter när han sover, men när han ligger med halsen på kanten på plastkorgen så lyckas han få till ett fint litet snarkljud :) Det ska bli så skönt att få en långhelg nu, hoppas att det fina vårvädret håller i sig... ser väl inte så ljust ut de närmsta dagarna, men lördagen ska tydligen bjuda på över 20 grader :) UNDERBART!

Igår va jag och Fix på lydnadskurs, jag upplevde Baloo som lite splittrad och han fick allt för höga krav på sig :( han låg en jättefin platsliggning den här gången iaf så vi hoppas att förra veckan va en formsvacka (en gång är ingen gång...) Apportering och hoppet gjorde han också jättefint, duktig kille! Linförigheten såg bra ut till en början (ja, jag vet, där skulle jag brutit... men de gjorde jag inte) men sen seglade han iväg och slarvade. Ställandet va han inte alls med på, Baloo tänkte BARA ligga :/ tycker annars att ställandeträningen gått riktigt bra i veckan. Han ställde sig jättefint framför mig igår på kursen också och även vid sidan, men inte i samband med fotgåendet, träna mera!

Idag gick vi förbli klubben och kikade på inofficiell agilitytävling, jag är lite sugen på att träna agility igen faktiskt... och tro det eller ej, men Baloo som INTE skulle bli någon agilityhund är faktikt anmäld till en grundkurs nu :/ hur 17 blev det så!? Tycker ju egentligen att Baloo har alldeles för nära till skall för den hundsporten, men strunt samma, både Baloo (det lilla han fått testa) och jag tycker ju att det är himla skoj så nu kör vi på! På klubben testade vi även lite hopp-sitt-hopp, hade inte targetplattan (och hade inget annat bra substitut heller) med mig så fick köra utan och summa summarum blev att han hamnar lite snett utan den så får nog hjälpa honom med targeten lite till.

Nu: kvällsrastning å sen krypa under täcket!

Liten Baloo-fix snor boll ut mattens ficka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar