lördag 17 september 2011

lördagskväll i tv-soffan

Ekström/Hallman spenderar kvällen i soffan... med tända ljus, en kopp varm choklad och bästa grabbarna finns knappast mycket att klaga på. Ja, det skulle var att Mattias har fått halsfluss igen och att även min hals gör ont just nu :( jag hoppas att jag slipper flussen och bara har lite förkylningsont.



Imorgon far jag och B på räddningssök, riktigt skoj! Baloo tycker att det är hur roligt som helst att få skälla på folk han hittar! Att promenera i olika miljöer är heller inga problem för herrn, att däremot skallmarkera i "besvärlig" miljö tycker han är lite konstigt så det ska vi träna på. Jag hoppas verkligen att vi klarar inträdesprovet till räddningshundkursen i vinter och framför allt att vi får plats! Pixen börjar ju bli lite till åren i räddningsvärlden så det är nu eller aldrig!

Nu till veckan ska vi vara kattvakt :) Baloo kommer vara världens lyckligaste, katter är ju det bästa som finns! Helenas katt Chanel kommer imorgon eftermiddag och stanna en vecka, hoppas det går bra!

Utöver dessa planer blir det mycket jobb, som vanligt :) vi ska hinna till badhuset och simma den här veckan så jag hoppas på bättring i halsen då jag lovat eleverna att bada med dem på onsdag! Sen blir det en del hundträning hoppas jag då vi ska tävla appellspår 1 oktober. Momenten sitter fint (kanske inte framförgåendet, men det har vi inte lagt ner så mycket energi på heller...), men måste träna uthållighet och mycket externbelöning!

Ha en härlig avslutning på helgen alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar