tisdag 20 september 2011

det blir inte alltid som man tänkt sig

Istället för räddningskurs, hundträning, simning med eleverna och massa jobb har det blivit några dagar i sängen... JAG ÄR SJUK! Startat en penicillinkur så bör väl bli bätte så småningom, men just nu känns det S-E-G-T... Orkar inte mycket mer än att ta mig från sängen till soffan och tillbaka till sängen. När man är sjuk är det jobbigt att vara husdjurägande-sjömanssambo (Hallman mönstrade på Sea Wind imorse), tur att jag har en snäll hund som nöjer sig med en promenad runt gården. Ännu mer tur att jag har snälla föräldrar/svärföräldrar som snällt utan protester kommer och går ut med Baloo så han får någon ordentlig rastning. Här hemma intar han mest ryggläge och accepterar sitt trista liv :)

Något som gick enligt planerna är iaf att Helenas katt Chanel kommit på besök och gissa om att Baloo är världens lyckligaste! Chanel, som inte alls är hundvan, var riktigt misstänksam till en början men har nu börjat mjukna lite grann och försöker tom leka lite grann med Baloo. Tyvärr har ju Baloo lite svårt att behärska sin glädje över detta vilket oftast resulterar i att han skrämmer Chanel :/


Baloo sällskapar med sin sjuka matte


Fina snöbengalen Chanel


Nu återgår jag till mitt numer konstanta läge, horisonalläget!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Har du en mailadress?! Skulle vilja maila till dig! ;)
    Är också kelpieägare! :D
    MVH Maria
    maria@fondelius.net

    SvaraRadera
  2. Väldigt fin katt det där :D Förstår att Baloo är lycklig över den..

    SvaraRadera