tisdag 27 september 2011

det ständigt dåliga samvetet...

Jag är i vanliga fall en person som är mycket duktig på att få dåligt samvete över både det ena och det andra. Nu när jag är sjuk är det ännu värre! Jag har konstant dåligt samvete över det mesta
...kollegorna som får jobba dubbelt så mycket
...eleverna
...hunden som aldrig får göra något
...mamma som får komma hem till sin 28-åring mitt i natten bara för att hon är så förtvivlad över att va sjuk
...mamma/pappa/Hallman som jämt får ta ut odjuret
...Chanel som fick va själv i natt då jag sov över hos mor och far
...appelltävlingen som jag missar på lördag
...studiedagarna jag missar i veckan
...att jag inte borde läsa jobbmailen och fundera över jobbet
...jag borde jobba ikapp
...allt jag borde göra
listan kan göras lång, trots att jag vet att jag inte borde eller har någon anledning att ha dåligt samvete för allt detta så kan jag bara inte låta bli! Har visserligen inte så mycket annat att fokusera på just nu. Försöker verkligen VILA, VILA, VILA nu, orkar inte göra mycket heller. Ligger i soffan och kikar på TV, ligger i sängen och sover eller läser... Tillståndet känns lite bättre, vaknade utan feber imorse men den steg igen under dagen och till kvällen nu så har jag feber igen :( när ska den försvinna!?

Vilken trevlig sjukdomsblogg jag har nu för tiden :) hoppas ni andra mår lite bättre!

1 kommentar:

  1. Usch vad efterhängsna de där bacilluskerna var :( Ta det lugnt, ha inte dåligt samvete och stanna hemma så länge som det behövs! Lätt att säga, jag vet, men jag har också rätt ;-)

    När jag behöver samvetesaktivera djuren brukar jag gömma prylar (oftast en spårpinne) i nedervåningen - under soffkuddar, i bokhyllorna, under mattan, på fönsterbrädan, bakom TV:n........

    Krya på dig!

    SvaraRadera