måndag 2 november 2009

VALPTRÄFF

I helgen packade jag in min hund och min mor i bilen och for för att åka på valpträff i Karlstad. Vi var 5 av 7 stycken fina 7 månaders kelpievalpar som deltog på träffen som var riktigt skoj och kul att träffa Baloos syskon.



Baloo fick träffa sin gamla kattpolare, katter är spännade djur tycker Lo. Stackars denna kisse som fick stå ut med 7 stycken bruna, galna valpar.








Att få träffa brorsan Ibbo var häjden av lycka, det var som att dessa två aldrig varit ifrån varandra. Hela torsdags kvällen efter att vi besiktigat Baloo (besiktningen gick för övrigt väldigt bra) låg dom och gnabbades med varandra.








På fredagen åkte vi till stugområdet, vi hade två fina stugor med sjöutsikt...












...så här fint var det.











Många kelpar sprang på stranden den här helgen. "Lilla" Baloo kunde såklart inte låta bli att ta ett dopp i det kalla vattnet :/







På fredagen var vi på Hammarö BK och tränade
lydnad och uppletande. Jag och Baloo tränade lite lättare lydnad och fokuserade på att få honom att komma ut lite längre i rutan på uppletet. Gick riktigt bra för killen.




Mycket lek med bröderna blev det...








Baloo med mamma Lexi har visst upptäckt nå spännande.





Zigge och Baloo spanar in Baccus Whippet bror Challe. Kelpiesarna tyckte att Challe var en mycket spännnade kille. Tycker man ser rätt tydligt på den här bilen att Baloo är rätt mycket större än sina bröder...







På lördagen åkte vi ut till ett
friluftsområde med massa skog och grönområden. Vi testade på sök, spår och lite upplet. Baloo tyckte det här med sök va lite skumt... man skulle ju springa ut till folk i skogen och det får man ju faktiskt inte göra sa han. Han såg lite förvirrad ut och fråga mig om lov flera gånger innan han tillslut sprang fram till Christina





Efter ett tag insåg även Baloo att de va lajbans att springa ut i skogen och får gotta och leksak








Fina killen, liiiiite passivitet hanns med också :)







Bästa vänner













Hela gänget samlat:
Klas och Zigge
Ida och Flipp
Ida och Baccus
Jag och Baloo
Ewa, Ibbo och Lexi

Lilla grabben låg även ner ett par sekunder under träffen :) faktiskt så var Baloo riktigt duktig på att koppla av och ta de lugnt ibland.
Alla valpar verkar vara härliga, stabila, fina killar med ett glatt humör. Kul att alla kommit till bra och aktiva hem. Tänk också att vi alla fått den bästa valpen :) Bröderna var också väldigt lika varandra. Baloo var ju modell större så han kunde vi känna igen. Det var tur att Christina tittade förbi med grabbarnas farmor och sa att han visst inte var så himla stor, då kände jag mig lite lugnare :) Nu tycker jag att Baloo är perfekt i storlek, inte för stor och inte för liten... men jag vill ju inte att han ska växa så himla mycket till. Nu ska jag lägga mig i soffan och mysa med min kelpie en stud och sen ska vi åka iväg och va lite sociala igen.

6 kommentarer:

  1. Nehej du, den bästa valpen fick vi! ;)

    Jag tycker inte heller han ser så rysligt stor ut. Skönt att han är bra i sitt ben och kunde busa med brorsorna.
    Önskar jag kunde varit med och träffat allihop.

    / Helén Deco & Bruno

    SvaraRadera
  2. va roligt med alla bilder! Ser ut som om ni hade en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Trevligt att träffas i helgen :)

    Maria med Baccus

    SvaraRadera
  4. Det var jättekul att träffas i helgen! Han har växt och blivit en stilig kille Baloo o så trevlig sen!:) Ha de gott!
    Gun med vovvarna

    SvaraRadera
  5. vaccinera sig kan man göra på vårdcentralen. Alla har ju inte vaccin kvar men var på märsta läkarhus och mamma o pappa var ovanför sats. Bara o gå in o ta en nr lapp o fylla i hälsodeklaraion o sitta ner o vänta på sin tur.

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt ni såg ut att ha :D Avundsjuk...

    SvaraRadera