onsdag 11 november 2009

Grissjukanvaccin - check!

Nu är det gjort... sprutan är tagen. Har länge gått å velat om jag ska ta eller inte, men i och med att man jobbar i skolan och umgås med såna där små, som tydligen ska vara en riskgrupp, så måste man ju :) Som ansvarig vuxen får man ju föregå med gott exempel också och vill ju inte att barnen ska bli smittade på grund av mig. Vore det inte för mitt yrke så vette 17 om jag vaccinerat mig. Slår vad om att jag kommer att ligga i feber och va sjuk imorgon pga. vaccinet å det vore ju väääääldigt tråkigt med tanke på att vi jobbar till halv 9 imorgon :/ skulle NÄSTAN, bara nästan, vara skönt att va sjuk imorgon :P näää fy 17 jag hatar att va sjuk!! Ska på något föredrag om "Barn och naturvetenskap" imorgon, är säkert intressant men de låter jobbigt att jobba till halv 9...

Just nu ligger två trötta vovvar på golvet nedanför mina fötter och vilar sig. Jag och Baloo passar Ace. Den stackars lilla Border Collien har koppeltvång (visst har vi tur och flyt me våra hundar :P) i en månad nu och Baloo kan inte alls förstå varför dom ska ha så himla tråkigt! De är lite lättare att säga till en 3 år gamal BC att gå å lägga sig, men värre med en 7 månaders kelpie som inte fattar varför han inte får leka och mysa med sin idol :( Vi va ute (i koppel såklart *pust, suck, och stön*) en sväng och då hittade Baloo iaf en människa som ville hälsa på honom så då blev eftermiddagen lite räddad :)
Tänkte att jag skulle titta förbi farmor en sväng och säga hej innan jag skulle sätta mig och planera morgondagen, men Majken (kusinens pudel) var där och Ace blev tokkär och skulle va på henne hela tin och jag var för trött och grinig för att vara mer pedagogisk idag så jag tog grabbarna och promenade hem igen. Nu har dom slocknat båda två iaf... skönt!

Jag ska strax åka och handla färskfoder till Baloo, har fått för mig att jag ska testa det ett tag. Egentligen vet jag inte riktigt varför då han ju fungerar bra på torrfoder, men känns som en bra grej bara :) tss... vi får väl se hur de går, om det är nåt att ha! Har fått för mig att de ska va bra iaf. Så nu packar jag in hundarna i bilen och åker iväg en sväng så jag hinner hem till Anna kommer och hämtar den svartvita.

2 kommentarer:

  1. Vi hade färskfoder när vi hade golden. De var allergiska så vi provade ALLT som kunde hjälpa... Känns naturligt också, att ge hundarna kött, tänk på tänderna bara.
    Lite jobbigt var det att komma ihåg att tina upp det. Jag har hört historier om en som stekte det. Rekomenderas INTE :)
    Hjälpte tyvärr inte mot allergin :(

    SvaraRadera
  2. jag fick ont i armen och kände mig sjuk utan att vara det dagen effter sprutan men nu känner jag ingenting. Känns dock jätteskönt att ha tagit den nu när folk bara dör o dör i det där läskiga. Vad innebär färskfoder?

    SvaraRadera