tisdag 18 augusti 2009

stekpanna...

När är det egentligen berättigat att slå keplievalpar med en stekpanna i huvet :) nej då... så illa är det inte, men när man jobbat en hel dag, man har hunden hos världens bästa hundvakt, hunden gör massa roliga saker hela dagen och man bara vill vila lite... MEN då ska valpen fortsätta härja i ett par timmar innan den nog inser att den är trött *suck suck* trots att Loosen ibland är en riktig pain in the as så är han fatiskt en riktigt go och härlig valp och säger man åt honom på skarpen att det räcker så går han oftast snällt och lägger sig så jag ska absolut inte klaga över att jag fått någon omöjlig valp för det finns helt säkert dom som har betydligt bråkigare valpar än jag... för jag har ju VÄRLDENS BÄSTASTE BALOO!!


Förutom hunduppfostran är det ju jobb som gäller för fullt just nu. Nu i början är det en hel del att lära sig och ta in i huvet så man är rätt slut när man tar steget över tröskeln då är man glad att man har en hundvakt som passar och aktiverar lite på dagarna (tack Anna, Daniel och Ace!!). Jobbet är hittills väldigt roligt och det verkar på många sätt att vara en riktigt bra skola, men som på alla ställen finns det självklart områden att bli bättre på. Idag var första gången med barnen och dom verkar jättemysiga så det ska nog bli bra det här. Imorgon ska vi va ute hela dagen och lära känna varandra och grilla pinnbröd och ha trevligt!
Förresten är ju jag och Lo kattvakt också :) Vi passar min kusins katt, Myran. Myran är helmysig och har nu vant sig vid en liten valp... från början var hon verkligen misstänksam och fräste och slog lite försiktigt efter Baloo men nu går de "jätte"bra ihop och sover breve varann i soffan, så söta så :)
Det får bli allt för den här gången!

1 kommentar:

  1. Måste se sött ut när de sover tillsammans i soffan. Riktigt kodak-moment låter det som ;)
    Skönt att skolan verkar bra. Här har verkligenheten också sin fortsatta gång med dagis och lite fler rutiner än under sommaren. Trist. JAG HAR SOMMARPANIK!!!! Har ju inte hunnit med, vart tog juli vägen tex? o augusti är ju snart slut, augusti började ju för 17 igår!!

    SvaraRadera