tisdag 4 augusti 2009

8.50

Idag sov lilla godingen till tio i nio, det ska nog bli
en sjusovarhund av honom en dag också :) Vi gillar sena mornar med lååång sovmorgon!
Har varit ganska bortskämd med att få sova på morgonen faktiskt, min snälla mor har tagit ut honom när hon stigit upp (ibland är det bra att bo hemma). Mattias har också varit väldigt snäll och gått upp på morgonen och låtit mig sova. Mattias har farit ut på sjön för en månads praktik, Baloo blev lite lessen när han inte fick följa me pappa när han åkte iväg i måndags. Jag och Baloo får försöka klara oss så gått det går utan Mattias, tur att vi har många andra som kan ta hand om oss :)


Min fina lilla kille har varit ut och åkt buss också nu för första gången, det var lite läskigt, men han klarade det så fint så. Kanske blir pendeltåg någon gång senare i veckan... Den lilla valpen börjar bli en stor och stilig kelpiehane, växer så det knakar! Han har pälsat på sig en hel del nu och börjar se kraftigare ut, inte lika tanig längre. Intressant att se vad det blir av honom när han blir stor, för nog ska det väl bli hund av den här bråkiga och stökiga valpen också någon gång...

Idag har jag varit och badad med gulligaste kusinbarnen, Majja och Kajsa, min kusin Linda och mormor. Barnen är så söta och duktiga, men insåg att en badsugen 2 åring kan vara lika busig och olydig som en kelpie :) Idag fick Loo stanna hemma med "mormor" när jag for och badade, men annars leker min snälla kille så fint med lilla Majja, inte alls lika bråkig som när han leker med mig inte... och Majja klappar så fint tillbaka. Fina barn vi har, min kusin och jag :)

Underbara ungar, Majja och Kajas (bild fräckt stulen från http://eldgrisen.blogspot.com)

1 kommentar:

  1. haha jaa, en busig 2-åring är inte det lättaste att handskas med. Inte en trostig valp heller kan ja tänka. :)

    SvaraRadera