onsdag 18 april 2012

Stress men ändå balans...

Det är en konstig, för mig ganska obekant, känsla som styr min kropp just nu. Inne i samtalsperiod på jobbet, går två kurser med Baloo, flyttar hem till lägenheten på fredag och dessutom ska alla vanliga vardagssysslor/jobb hinnas med. Jag känner mig extremt stressad av att hinna med all logistik, men ändå lugn och balanserad på något sätt... skumt :/
För att underlätta idag blev det klassisk studentmiddag, lätt, gott och billigt, stekta nudlar med bacon och champinjoner. Nu gäller det att förbereda morgondagen, 7.30-14.40 undervisning, 15.00-16.00 två samtal, 16.30-19.00 (smiter dock en halvtimme tidigare) 19.00-21.00 agilitykurs, 21.15 planering av fredagens lektioner. Får hitta lite överbliven tid för lämning/hämtning av hund, middag å någon liten paus. Jag förstår verkligen inte hur barn ska passa in i mitt liv en vacker dag :/

Mitt i allt detta har jag fått fnatt och anmält mig till en appellklass i spår 6 maj!!! Hur exakt jag tänkte då är fortfarande lite oklart :) har en plan iaf, var å tränade lite igår å ska nog upp en sväng till klubben nu också. Lägger på ett moment (baklänges) per dag i kedjan, hopp och apport än så länge. Baloos glänsmoment :) idag lägger vi på inkallningen, hur bra kan det bli undrar B!? Sen däremot var det läggande under gång å linförighet, roligare kan man ha...

Idag firar jag för övrigt 100 dagar utan gosaker :) duktiga jag!! Tänk om jag någon gång skulle testa 100 dagar utan pepsi max... Pepsi är verkligen en av mina laster! Kanske tid å rum för att bli av med den lasten också, men inte under denna period av konstiga, stressade, balanserade känslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar