söndag 22 april 2012

om alla dessa frestelser och om att vara mer eller mindre nöjd med sig själv

Ibland blir jag tokig på alla frestelser som finns överallt, då tänker jag på godis, läsk, bullar osv. Var man [JAG, man (jag) ska inte skriva "man" utan antingen jag/vi/dem... specificera va som menas med detta man-begrepp!!] jag än går så finns det något jag frestas av, varför finns det ens massa godis? Jag vägrar att fastna i något godis/gosaker-begär igen!! Ibland är det dock svårt att motstå... när jag kom hem från baracken är det någon stackars byggarbetar som glömt dessa här:
Kexchoklad, en av mina absoluta favoriter... men jag SKA inte äta någon, jag är ju egentligen inte ens sugen!

"Flytten" går framåt, men inte helt bra... har ingen kraft/energi att ta tag i allt. Har dock bestämt mig för att dela upp lägenheten i lite delmål så idag bestämde jag mig för att bli helt klar med köket samt fixa med draperiet i badrummet och gissa vad!? Jag är klar!! NÖJD de luxe :) Utöver det har jag dessutom hunnit jobba lite, flera mail ivägskickade nu återstår bara lite planering. Jag ska strax belöna mig själv med att klicka hem en gardin till köksfönstret!

Har även hunnit med lite hunderi, spårkurs på schemat idag. Baloo skötte sig riktigt fint, han fick ett svårt spår där många personer hade rört sig på ett öppet fält. Han kämpade på och fick sätta sina förutfattade meningar (ALLA spår är 100m, vinkel, 100m, vinkel, 100m... jag får erkänna att jag gått alldeles för många lätta spår typ appellspår åt Baloo som egentligen förtjänar bättre utmaningar än så!) på prov. Vi (Baloo) hittade alla pinnar samt slutbelöningen så vi får anse oss nöja med förmiddagen utomhus trots det ihållande, envisa regnet.

Ha en riktigt härlig vecka! Jag kör ända in i kaklet denna vecka också, men sen blir det långhelg... min gilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar