fredag 1 juli 2011

Dag två

Andra och sista tillfället av lilla minilägret för Camilla Brundin på Väsby BK... Vi går väl på samma linje som igår och avger dagens omdöme från Camilla:
"Så häftig han är! När du tröttnar på honom, ring mig så köper jag honom ;)" (jag tror att det är ett bra omdöme, trots att det egentligen inte alls har gått speciellt bra för oss...)
Många kommentarer idag om att det kommer att krävas en stor portion tålamod för att han ska bli så bra som han kan bli, att vi antagligen kommer diska oss på våra 29 första tävlingar, men när vi vinner den 30:e tävligen gör vi det med sekunder... de flesta som känner mig vet tyvärr att efter 29 (snarare 5) misslyckade försök har jag lessnat för länge sen :( nejdå, nu ska jag ta mig i kragen och visa hur bra hund jag har!! Synd bara för bästa agility-Baloo att han inte fick växa upp hos någon duktig agilityförare...

Nu har vi hela sommaren på oss att träna, jag ska försöka bli mer strukturerad just nu känns det som att jag bara står och stampar på samma ställe hela tiden. Fokus på hur jag vill att slutresultatet ska bli och hur jag bryter ner det i delmål på vägen! Åhh, lättare sagt än gjort...

3 kommentarer:

  1. Klart det är ett bra omdöme! ;) Kul att Baloo är duktig:D Inte lessna för tidigt nu, ni fixar det!

    Tålamoood känner jag igen, det behöver jag också en stor portion av mest hela tiden... Men kanske skulle skola om Herr B till agilityjycke?

    / Helén

    SvaraRadera
  2. Tålamod är hundtränarens bäste vän ;) el nåt åt det hållet *hehe*

    SvaraRadera
  3. Tycker vi får ses någon dag och träna agility med syskonen!!

    SvaraRadera