torsdag 30 juni 2011

nöjd, nöjdare, nöjdast

kan man vara annat i denna underbara sommarvärme :) Både jag och Baloo är helt utslagna i soffan efter ytterligare en härlig dag på sommarlovet.
Vi började dagen med en kort morgonpromenad vid niotiden, åt frukost och läste tidningen på balkongen, bytte tidning till bok för ytterligare lite lugn i skuggan på balkongen. Sen var det dags att packa ner lite grejer i träningsväskan för att åka iväg på agilitykurs för Camilla Brundin. I tokvärmen bestämde vi oss för att ta ett dopp innan vi åkte, sagt och gjort, iväg till Halmsjön för ett snabbt dopp innan avfärd till Väsby.
Myckte bra första kurstillfälle (första dagen av två) och jag fick många bra tips, dagens omdöme blev något i stil med: "Vilken häftig hund! Det är inte lätt att få en sån intensiv hund som sin första agilityhund" ...och det kan jag intyga att det INTE är! Camilla övertygade mig dock att man får "misslyckas" med sin första hund och tyvärr är det nog det jag kommer att göra. Dock lär jag mig så himla mycket hela tiden och vi har ju himla skoj under tiden :) finaste Baloo, om du bara kunde ta hälften av energin på agilityplan till lydnadsplan så skulle det bli alldeles perfekt! ...man får inte alltid som man vill :/

Efter att ha haft underbart roligt på agilityplan var Baloo helt slut (jag också!) och det var dags för ytterligare ett bad :) Ringde svärfar och hade sån tur att de skulle ut med båten precis så vi hängde på dem för middag och kvällsdopp i Rosersbergsviken! Härligt varmt i vattet och både jag och B njöt av sista sommarkvällen innan lågtrycket kommer över oss (hoppas det försvinner snabbt!!)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar