måndag 18 juli 2011

REDOG

Bokat tid för friskvårdsbesiktning samt koll av vänser bakben år Baloo. Kelpien rör sig inte riktigt som han ska :( inte halt, men lite rubbat rörelsemönster. Ibland som studsar han upp från golvet och tror att någon gjort illa honom (hört flera hundar som gjort så och då haft ont i ryggen, klämt och kännt han på ryggen men inte känt något alls...), här om dagen gjorde han det igen, men bet sig då i vänsterbak på vägen upp. I förrgår var han blockhalt i ett par steg när han reste sig efter att ha sovit, går sen helt rent. Böjer ihop hans ben och hålller kvar 15 sekunder, släpper och han haltar rejält ett par steg igen för att gå rent igen sen :/
Baloo som i vanliga fall springer överallt han ska är inte alls lika aktiv, när han leker med Majken (kusins pudel) "orkar" han inte hänga med henne utan lägger sig ner efter en kort stund, INTE likt Baloo. När han går i trappor upplever jag också att han kompenserar på något konstigt sätt, när han byter från galopp till trav ser han också lite mystisk ut. Små skiftningar som man knappt kan se men de finns där.

Många små saker, men lägger man ihop allt så tycker jag nog att det är något att ta på allvar.
Imorgon åker jag iaf till Redog i Västerås och kollar upp honom, är det ingenting och jag inbillat mig blir ingen gladare än jag :) Vi bokade in en friskvårdsbesiktning [Besiktning av rörelser, leder, muskulatur, funktionsanalys, 4 leg check] också, alltid bra för en aktiv hund som tror att han kan ta sig fram överallt.
Hoppas nu att han är okej och att det inte är något stort!

...får se om det blir någon lydnadsstart i Bro Håbo på fredag :/ har lottat startnummer två, ett ganska bra utgångsläge för lilla B skulle jag tro... to be continued....

1 kommentar:

  1. Lät inte som ngn höjdare med benet!
    Tar besöket i västerås lång tid? Vore trevligt att hinna ses ngt nu då vi alla snart e lediga. Får se hur jag gör imorgon, idag vabar jag.

    SvaraRadera