fredag 8 juli 2011

klubbholmen

Mattias och jag tyckte att vår lilla badanka och tillika segelbåtskompis behövde få komma ut på en övernattning i båten. Hittills har vi ju bara åkt ut över dagen då Baloo varit med, men i onsdags begav vi oss iväg till Märsta Båtklubbs klubbholme, Landholmen, för att stanna över natten. Vi hade fantastisk tur med vädret som visade sig från sin bästa sida... ja, om man är människa vill säga. Hur varmt som helst och Baloo var tvungen att få flera badstopp under färden, inget han var missnöjd med :) Väl framme på klubbholmen skulle vi grilla spett. Glad och hungrig ska jag transportera grillen från båten till bryggan, lätt och oproblematiskt kan man tycka MEN då trodde du fel! Jag trillade nämligen rakt i plurret :( typiskt! men men ingen skada skedd och grillen lyckades faktiskt leveras till bryggan utan att hamna i vattnet, mission completed. Vi nöjt av goda grillspett och gott vin och satt ute till sent på kvällen, rikigt fin kväll. Övernattningen gick för övrigt bra för Baloo, fina B sov nära mig i förpiken hela natten. Husse fick glatt flytta till en av akterrufferna då jag lider av lite klaustrofobikänsla om det blir för trångt när jag ska sova :)

 Mina grabbar :)

Fina B 

Jag övar på kamerans inställningar, det får denna bild illustrera ;)


Stäket 

Nadir 

Fina, nyinköpta Weber go anywhere
(Mattes fina bild passar nästan för en weberreklam)

 Värsta segelkelpien

Jag och Baloo övar på vårt nya trick, att hoppa samtidigt :)
(...vi pysslar med avancerad lydandstränig under sommaren)

Vårt fina hopp resulerade i ett riktigt Mälarplask! 

Vi badade och badade och badade och ba...

Nu checkar vi ut och säger godnatt och laddar för morgondagens Ålandsresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar