lördag 5 mars 2011

en kort tripp till Karlstad!

I torsdags eftermiddag for jag, Mattias och Baloo iväg till Karlstad för att hälsa på Eva (Baloos uppfödare) och kelpieligan. Det blev ett ganska kort besök då vi var tvugna att vara tillbaka för farfars 80-årsfirande imorgon. Hur som helst en mycket trevlig visit, skönt att se något annat för en gångs skull! Vi har nu laddat batterierna med massa kelpiemys och tackar Eva och alla kelparna för ett par härliga dagar!
Avfärd på mycket skitiga vägar...

 Baloo på språng med halvsyskonen, Macho och Mayco, efter sig.

 Många bruna blev det...

 Baloo är såklart den STORA i mitten (jag hade glömt att jag hade en sån stor hund...)

 Baloo var pigg och glad som vanligt och sysslade MYCKET med sina favorit aktiviteter, kuta och skälla

 Fina, goa mamma Lexie

 Sötaste Mayco! Baloos halvbror, hur söt som helst (...och till salu! jag hade lätt plockat hem honom om jag inte tyckte det räckte med en hund för tillfället)

 Mattias med bröderna B (Baloo och Ibbo) Baloo var nästan dubbelt så stor som brorsan!

 Ibland var det svårt för tvååringarna att komma överrens...

 ...men oftast höll de sams och lekte fint med varandra

Sist men absolut inte minst, Macho! Också en halvbror till Baloo som är till salu. Härlig kille med mycket fart och fläkt i!

Finns alltså två 8-månaders kelpiekillar kvar hos Eva som båda letar egna hem, mycket trevliga hundar båda två! Som sagt, om jag inte redan hade en... Gillade verkligen dessa grabbar (det gjorde Baloo också!) Någon annan som är intresserad? För mer info, hör av er till Eva!
Efter att ha umgåts med Karlstadligan ett par dagar är både jag och Baloo helt slut och tar nu igen oss i soffan. Hallman är av hårdare virke och drog till Uppsala :)
Nu ska vi ladda för 80-årsfest imorgon!

1 kommentar:

  1. Oj jösses så många bruna varelser :D förstår att ni måste vila upp er lite! kram

    SvaraRadera