måndag 21 februari 2011

influsensa, böcker, tulpaner, positiva besked

...det ä mycket nu :)
Skämt åsido, jag är influensasjuk och gör absolut ingenting mer än sover och vilar. Idag har jag faktiskt orkat läsa ett par sidor i en bok, Ares tecken, verkar mycket bra. På tal om böcker kommer här två andra boktips, "Svart flicka, vit flicka" samt "Borta bäst". Båda dessa böcker handlar mycket på relationer och hur olika personer förhåller sig till varandra, sånt älskar jag. Medan "Borta bäst" var lättläst och vad en del skulle kalla billig skräplitteratur (sånt gillar jag också!) var "Svart flicka, vit flicka" en mycket större utmaning men båda böcker kom med en tydligt budskap och nog blir man alltid många erfarenheter rikare av att läsa. Jag gillar verkligen att läsa och önskar att jag hade mer tid och ork över till det....

 Helt klart läsvärda böcker! (och ja, det är en del av en kelpie som visar sig vid ena boken)
--------------------------------------------------------------
Den hemska sjukdomen influensan gav sig på mig igår, på självaste 28-årsdagen :( något som alltid piggar upp är iaf favoritblomman TULPANER!! Känns som ytterligare ett tecken på att våren är på väg, härligt.
Dessa fina kryapådig-buketterna fick jag igår
-----------------------------------------------------------
Något annat som verkligen gjorde min dag var Baloos återbesök hos veterinären. Mattias fick åka solo igen, då jag i princip ligger för döden, och det gick ju bra. Stygnen tagna med fint utlåtande, allt såg fint ut och det hade läkt jättebra :) Han får i princip motioneras som vanligt (vi tar det dock lite lugnt några dagar till ändå) men ska ha skydd på tassen då han är ute. Känns som ett jätteskönt besked då jag räknat med att det skulle bli en lång period av stillhet då jag hört mycket om långa läkningsperioder för tassar. Nu hoppar vi att det håller, men det ser jättefint ut och när jag skulle sätta på han uteskyddet idag kunde jag knappt se vilken tass jag skulle trä det på.

Nu ska jag återgå till min säng och sova lite fler timmar :/

1 kommentar:

  1. Skönt att tassen läker fint!! Tass-skador kan ju annars vara riktigt dryga :/
    Och klart vi måste ses nu när vi är sthlmare igen, Mingla vill träffa storebrorsan Baloo ju! Får se om han hatar henne lika mycket som Ibbo gör, haha!

    Usch, influensa låter allt annat än roligt.. Krya på dig!

    SvaraRadera