onsdag 23 mars 2011

fruktboll+100 dagar

Inspirerad av kollegan Åsa startade jag i måndags projektet 100-dagar. 100 dagar utan onyttigheter som godis och fikabröd! Hur ska detta gå? Godis och chips å sånt kan ja klara mig utan, men bullar och kakor... de som ÄR så gott! Är ju bara 96 dagar kvar nu :) i slutet av juni ska jag lyxa till det med en god glass, men sen är förhoppningen att 100-dagarsprojektet ska bli en vana och inte bara en period.
I brist på annat fick jag idag för mig att baka fruktbollar, recept från senaste Buffé. Helt okej blev de, men... inte är det chokladbollar inte (vitchokladen i receptet från man ju såklart utesluta...). Funkar bra som lite extra energi när man kommer hem seg från jobbet! Ett hett tips är ockå att följa receptet och använda matberedare (nån sån äger inte detta hushåll), stavmixern i all ära men den blev lite överhettad av denna smet.
MUMS :)

1 kommentar:

  1. Usch va jobbigt att inte äta ens fikabröd. Kanske oxå ska pröva :) måste få testa en sån fruktboll innan jag bestämmer mig.. KRam

    SvaraRadera