söndag 28 november 2010

MYS

Åhh vad jag gillar advent och alla fina ljus som ställs i fönter, hög mysfaktor för mig. När snön ligger vit och gnistrande på marken blir det ännu bättre. Sen hade jag visserligen helst sluppigt snålblåsten på morgonpromenaden, men det får man väl ta :)
Jag och Hallman for iväg på adventstakesjakt idag, vår enda hade gått sönder i flyttandet och sen behöver vi ju egentligen två... Efter mycket om och men hittade vi två som fick duga, blev riktigt bra, nu är det bara ljusmachetterna som jag är allergisk mot (jag tycker de e såååå fula!!) så blir till att leta nya. Hade jättefina till den gamla staken, men nu räcker de ju inte med 7 utan jag behvöver 14. Efter shoppingen var det middag hos farmor och farfar, julskinka *mums* och hembakta pepparkakor och lussekatter!
Igår va vi på julmiddag hos Mattias moster och morbror, hur gott som helst. Första julmiddagen är alltid extra god :) å nog är det skönt att gå bort och äta.

årets adventsstake, första ljuset tänt..

ljusprydanden på bordet (den gör sig inte riktigt rättvisa på kortet

sovrummet fick också lite prydand...

köket fick en ny stjärna och de obligatoriska azaleorna
nyinköpta ljusstaken, men de hemska machetterna...
lill-fix måste också va me såklart... (innan snön kom)
 Nu blir det TV-kväll!

2 kommentarer:

  1. Snygg ljusstake, och jag håller med dig om manchetterna :) Vad pysslig du är!

    SvaraRadera