tisdag 23 november 2010

hemma och vänder

Fackmöte på skolan strax... kan va intressant att höra vad man har för rättigheter på sitt jobb och inte bara de vanliga skyldigheterna :)  om inte annat så bjuds det på mingel och middag!
Avslutade undervisningen vid 3, är det inte underbart när eleverna inte riktigt vill lägga ifrån sig sitt arbete utan dröjer sig kvar en stund? Vi arbetar med deckare nu och de allra flesta är taggade till 1000 på att börja skriva, men deras elaka pedagog tänker plåga dem med förarbete ett par lektioner till *hehe* Svårt att inte låta dem dra iväg, men jag måste vara överygad om att det är allt förarbete vi arbetat/arbetar med som gör att de är så bra förbredda att de så gärna vill börja skriva. Kommer bli bra deckare det här, det känner jag på mig!
Klockan 3 tog jag den två minuter långa promenaden hem, eller kan det möjligtvis ta tre minuter? Väl hemma väntade kelpiemonstret och hans husse, vem blir inte glad av "Vad ska vi göra"-Hallman och en studsande, brun hund i ansiktet när man kommer hem? Blev övertalad av boysen att hänga med på promenad med BC-hundarna och Anna... mindre trevligt väder, men mycket trevligt sällskap!

Känner mig riktigt nöjd med dagen än så länge, tänk så mycket jag gjort... känner mig nästan i fas med livet och jobbet :) inte illa! Ja ja, nu dags för fackmöte och väntan på snöstormen!

Baloo är nöjd med vintervädret och längtar till isen kommer!

1 kommentar: