tisdag 2 november 2010

En era är över ;)

Bloggade på min och sexornas blogg idag, Maggas sexor... blev lite sentimental tror jag, nu har jag iaf lämnat skolan och "mina" barn.

Sista timmen på Margaretha...

Igår kändes det rätt okej att åka till skolan idag, sista dagen. Imorse och nu känns det inte alls lika okej, det känns trist... väldigt trist! Igår va sista kvällen med gänget, Arbetslaget Korpen (A-team) och idag har jag röjt undan mina saker och överlämnat det sista till Alexandra och nu då? ...nu är det över.

Nu börjar en ny period i mitt liv, förhoppningsvis lika rolig period som jag haft här :) Jag tar med mig så otroligt många bra saker från Maggan och jag hoppas att ni har fått mer er en hel del bra saker från mig också. Jag kommer att sakna er alla!!

Sa nyss till Evelina att det skulle kännas så skönt att få komma tillbaka till något bekant som man känner igen efter lovet, men nu får jag inte det. Istället blir allt helt nytt, läskigt! Men det ska bli roligt :)
Jag kommer inte att glömma bort er och jag ska nog hitta på något spännande våra skolor kan göra tillsammans, jag måste bara tänka till lite först.

Hoppas att ni har ett bra lov allesammans, det ska jag ha några dagar nu! ...MEN nu ska jag sätta mig ner och äta min sista lunch på skolan :(

VI SES!

Ja, nog är det med lite vemod man lämnar en bekant arbetsplats där man trivs jättebra mot något helt nytt... Nu är jag visserligen övertygad om att jag kommer att trivs lika bra på Sätuna men ändå hade jag nog en liten klump i halsen när jag lämnade idag :(

När jag lämnat skolan blev det ett träningspass med kusin Molly och hennes pudel Majken. For upp till klubben en sväng med planer på att träna lite lydnad, dock var jag inte alls sugen på lydnad när vi väl kom dit utan det blev lite galen agility på de hindren som finns kvar ute. Efter lite oplanerad, tokig träning hade jag iaf en hund som var i gasen så bytte plan och gren till lydnad. Till och med Baloo uppskattade lydnadspasset och vi hade riktigt skoj ihop, härliga hund. Lilla B är ju inte jätteimponerad av lydnad annars utan behöver träna när han är lite smått tokig, problemet är väl lite att jag inte är van att träna en hund som trippar på tårna och då blir det lätt lite missar och fel här och var. Men nog är det betydligt roligare att träna en hund som tränger och hoppar lite på en än att träna en "duktig" hund som tycker det är trist... Jag måste rycka upp mig lite och lära mig hantera min kelp när han är lite vild också.
Nä, nu ska jag nog fundera på att ta mig en sväng till gymmet... en KORT sväng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar