fredag 23 juli 2010

Kaos och katastrof

Ojoj, inte trodde jag att de kunde gå sämre än i mardrömmen... men det kunde det! Debuten i lydnadsklass 1 gick åt fanders :( Baloo var inte alls med och kändes riktigt frånvarande. Det var mycket folk och hundar, 90 starter varav 39 i ettan, jättekonstigt tyckte Baloo.
Moment som jag trodde var helt säkra, läggande (Baloo stod jättefint och bra) och inkallning (Baloo stannar, men följer sedan efter, har aldrig hänt förut!), 0:ade han! Apporten var jag också helt säker på en 10:a men istället för en snygg apportering lägger han sig med apporten och släpper den :/ jag blev verkligen helt chockad flera ggr! Visserligen förväntade jag mig inga sensationer, men jag trodde inte att han skulle nolla nåt och inte vara fullt så störd av miljön... Han tyckte tävlingsledaren va lite mystiskt (trots att vi har tränat med kommendering), han va störd av att mamma tittade och ville mest dit.

På den positiva sidan kan ju sägas att han låg platsliggningen jättefint, trots att hunden breve reste sig :) duktig Baloo! ...men så mycket mer positivt kan jag inte komma på :/ debuten är iaf gjord och nu har vi massor att träna på, KONCENTRATION/KONTAKT, KONCENTRATION/KONTAKT, KONCENTRATION/KONTAKT och åter KONCENTRATION/KONTAKT! Sen kommer vi igen om tre veckor på kelpiespecialen (stackars Baloo, där kommer vara ännu mer folk) tills dess ska vi väl förhoppningsvis avancera från vårt 3:e pris! Nu kan det bara bli bättre :)

4 kommentarer:

  1. Han gjorde ju några flera positiva saker! gick fot fint en ganska lång bit, å hoppet gjorde han fint å ställandet, sen att det blev lite missat där med oxå... nu kan det som sagt bara bli bättre :D kram kram

    SvaraRadera
  2. konstig mening, sen att det blev lite missar å sina ställen är ju inget konstigt. Så man kan säga att han häll ihop bra ibland ;)

    SvaraRadera
  3. Äsch då! Se det positivt; debuten är avklarad och det kan bara bli bättre! ;) Det är inte konstigt att han tappar huvudet i en sådan miljö och det kanske var så att matte var lite annorlunda också...?
    Lycka till på nästa tävling!!!!

    / Helén

    SvaraRadera
  4. ojoj stackarn, men bättre lycka nästa gång! Måste vara knepigt att göra massa knasiga grejjer då det finnas så många kompisar att leka med istället...

    SvaraRadera