fredag 6 augusti 2010

hemma och vänder

Mattias är tillbaka från sin sista praktik så familjen är komplett ett tag nu igen :)
Nu har vi semestrat 4 dagar i Hälsingland, hur skönt som helst att komma bort lite grann. Baloo har roat sig kungligt med Mattias systersöner, Max och Jesper. Vi har inte tränat lika mycket lydnad som vi borde, men vi har spårat! Spåringen går framåt, men nu måste vi börja öva på att spåra på äng, inte bara skog! Baloo tycker skogen/spåret är MYCKET roligare än appellplanen (han tycker visserligen att de mesta är roligare än lydnad så nu måste jag anstränga mig lite mer för att göra det JÄTTEROLIGT).

Idag var jag och Anna och tränade för Nancy, alltid roligt när någon annan tittar på och hjälper till. Både Nancy och Anna var ganska överrens om var svårigheterna ligger och vad vi behöver öva på, träna, träna :) Framförallt tror jag att jag behöver lägga i en extra växel för han tycker inte att det är jättespännande med lydnad, det måste vi ändra på! ROLIGT ROLIGT ska vi ha :) Funderar faktiskt på att inte tävla på kelpiespecialen utan vänta till appellspåret senare i augusti... Vi får se hur träningen artar sig under veckan som kommer.

Imorgon åker vi till Åland och kelpiegrabben hänger på såklart, tillbaka igen på måndag. Sen blir det en dag hemma och sen börjar allvaret igen på onsdag... Var tog sommarlovet vägen!? 8 veckors ledighet bara försvann, hur gick det till? Känns väl egentligen inte helt tokigt att börja jobba heller, men nog är det skönt att va ledig alltid! 10 månader kvar till nästa gång :O)

Till nästa helg blir det väl lite ångest om det blir lydnad/uställning eller bara utställning på kelpiespecialen eller om det blir en hel helg på Väsby BK och spårkursen (annars tänkte jag hoppa över lördagen och gå teori på fredagen och vara med och spåra på söndagen)

Semesterbilder slängs med i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar