torsdag 1 juli 2010

de e inte lätt när det är svårt....

Ibland blir jag nästan lite less på mig själv, jag är ju inte bra :/ jag har lyckas dubbelboka mig på två hundaktiviteter och jag vill gärna åka på båda... För länge sen anmälde jag mig (oss) till en spårkurs 13-15 augusti. Sen tänkte jag inte mer på det, det var ju läääänge tills dess. För inte alls så länge sen anmälde jag till Kelpiespecialen, som kelpieklubben anordnar, både utställning och Lydnadsklass 1. Tro det eller ej, men specialen är den 14 augusti *suck* Som om inte detta dilemma vore nog, jag har dessutom betalat båda spektaklen. Igår, då jag betalade räkningar och gladde mig extra mycket över mitt första betalda sommarlov, tänkte jag att det är väl lika bra att betala allt på en gång så slipper jag tänka på det sen... jojo, sen tänkte jag att det är bäst att jag skriver upp alla datum i mobilens kalender så att jag inte missar nåt, nu när jag under sommarlovet inte använder min almanacka, och upptäcker att det blivit dubbelbokning SJUTTON OCKSÅ! Så vad gör jag nu...?

Bortsett från att vara allmänt virrig i det underbara sommarvädret njuter vi av sol och bad. Fixen är lyckligt ovetande om kommande spektakel och är inte ett dugg bekymrad (men jag misstänker att han heller går på spårkurs än springer vänstervarv eller är lydig på appellplan) utan njuter av dagarna så länge han får ta ett svalkande dopp lite nu och då.
Vi åker segelbåt och Baloo har såklart flytväst  
(en viss kelp kan INTE sitta still på båten)
Var lite tveksam till bad först, men när det är 22 grader varmt så får man ta ett dopp, hur skönt som helst!
Baloo lärde sig att hoppa från båten! något han inte vågat förut, modig fix ;)
3 av 4 badankor, vi var i riktigt länge och plaskade runt i Mälaren. 
Jesper och Max var i längst förståss och Baloo var ARG (skällde som en annan blådåre så det ekade över hela sjön) när han blev tvingad att komma upp i båten.

1 kommentar:

  1. Najs! Härligt att åka lite båt...
    dumt att dubbelboka, men det är en känsla jag är välbekant med! Tycker du ska åka på kelipespecialen jag.. ses imorgon kram

    SvaraRadera