torsdag 8 juli 2010

hejdå Pontus

Lilla Pontus flyttade hem idag igen, känns lite tomt faktiskt... men också lite skönt ;) Så här har det sett ut hos mig allt som oftast på senaste tiden:
En galen sheltie som anfaller under bordet och en galnare kelpie som anfaller från andra hållet
Om vi varit ute har det mer sett ut såhär:
                                       
Den bruna med den bleka sheltien i släptåg i svansen :) sötisar!

Ikväll blev det en tur på sjön med Mattias pappa samt min mamma och pappa, hur skönt som helst :) Riktigt trevligt tur med pastasallad, bullar och bad! Baloo bara simmar och simmar och vill helst va i hela tin. Är skönt att få komma ut på vattet lite när det är så varmt, inte ofta sommaren bjuder på så här fint väder så länge, helt underbart! Bara att njuta så länge det varar!
Nadir ute på "äventyr" på Mälaren
Baloo får ljusa fält i pälsen när han badat, ibland är hela han prickig
Jag: "Baloo, STANNA!"
Baloo: "JAAA, jag kommer!"
Tänk så lydig han är *suck*

3 kommentarer:

  1. men skulle ni inte ha Pontus tills du började skolan igen?
    Nu är vi hemma efter fyra dagar i Finnåker.

    SvaraRadera
  2. De är verkligen snälla, bröderna B! Det där med "stanna! ja, jag kommer!" känner jag igen...

    Snygga fläckar :)

    / Helén

    SvaraRadera
  3. *skrattar* man kan väl tolka vad matte säger på sitt eget lilla vis. Det säger iaf Jay hela tiden :D

    SvaraRadera