onsdag 14 juli 2010

kolmården :)

Idag for jag, Anna och Daniel iväg på vår årliga Kolmårdenresa (vi fuskade förra året), haft en mycket trevlig dag med många djur, härligt väder, god picknick och trevligt sällskap. Lilla Baloo-fix har varit hos sin farfar och badat nästan hela dagen lång... Nu ligger han och myser lugnt och snällt i soffan med min *myys* Vi hade en jobbig natt i värmen och sov nog lika illa båda två, jag fick lägga en blöt, kall handduk över Baloo för att han skulle komma till ro och somna :( idag har det varit lite mer behaglig sommartemperatur med bara 25grader så i natt ska det nog va lite skönare igen!

Dessa skogshundar såg nästan ut som små kelpiesar :)
Å den här sälen såg nästan ut som Baloo (min lilla säl) själv
Vi såg på sälshow
(freestyle med hund var inget jämfört med dessa sjöbjörnar, så himla duktiga!)
En söt "liten" kissekatt
Under rovfålgelshowen flög denna Berguv rakt över mitt och Daniels huvud
Rovfåglar är mäktiga djur, hur coola som helst
Schimpanserna var så söta när de lekte med sina barn i klätterställningen
Gorillafamiljen
Elefanterna
Noshörningarna
Till sist bjuder jag på kamelerna
Vi såg såklart många fler djur, åkte safariparken mm, men kameran var inte så närvarande och bilderna blev inte så himla bra heller... Jag skulle verkligen vilja ha en fin, bra kamera att fota med!

Imorgon blir det värmebölja igen så då blir det BAD igen! Nästa vecka ska visst bjuda på lite svalare temperaturer, bara 20-25 grader... skönt då vi behöver träna lite (mycket) inför tävling nästa vecka (börjar redan bli nervös...) Blir inte alltför många krävande träningspass i denna värme, tyvärr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar