torsdag 29 april 2010

Pass

Nu har Baloo fått sitt fina pass :) det kändes så skönt att rabiesvaccinationen tog redan första försöket! Inte helt gratis att vaccinera och inte att ta provet heller för den delen. Nu är det gjort iaf så nu får vi se till att åka på lite turer utanför gränserna!
Fina passet!

Fina Baloo! Jag lyckas verkligen aldrig knäppa nåt bra kort som blir bra både på hunden och själva kortet. Baloo, precis som jag, gör sig inte så bra på kort. Han kisar gärna, hoppar, springer... han står helt enkelt aldrig still i nån bra pose. När han väl lyckas så kommer bara halva hunden me, som här

Här är bästaste Majjan me bästaste Baloo :)

Majja är mitt kusinbarn och hon och Blaoo har blivit riktiga kompisar. Det är verkligen jättebra för Baloo att få träffa lite barn, speciellt såna snälla barn som Majja :) Lilla Fix har ju en tendens att bli lite väl intensiv ibland när han träffar människor han känner och visst kan han va ivrig me Majja också, men han lyssar på ett helt annat sätt och är betydligt försiktigare me henne än me oss andra!

Imorgon är det VALBORG och jag är ledig!! Ska bli så skönt så. Matte är hemma också så vi får väl försöka hitta på något skoj, dock är Valborgsplanerna rätt obefintliga just nu... men det dyker säkert upp något spännande :/ eller?

Igår va jag och Blaoo uppe på klubben där det var skotträning, Baloo fick ligga plats (inte med dom andra hundarna, utan en bit bort för sig själv) och han låg så fint me hakan i backen under de två skott i tränade *duktig, duktig hund* Sen lekte vi mest och gick lite linförighet under resten av skotten, gick också bra. Efter skotten blev det städdag(kväll), mindre roligt, men det blev fint :) Nu kan det va agilitytävling på en fint städad klubb i helgen!
Idag har Baloo, enligt säkra källor, visst tagit ett dopp. Verkar dock inte ha varit så frivilligt utan mer ett plums ner i vattnet. Min bruna tycker nog att vattnet är lite för kallt för att bada i än, men han är lite sugen ändå för nu är det andra gången han fått sig ett överraskande dopp i år. Jag hoppas på att han tänker simma lite i år... vi får se, alla panikdopp han råkar ut för lär väl inte hjälpa simlusten på traven direkt... Själv har man jobbat länge idag, det tar på krafterna att ha möten på eftermiddagen när man undervisat hela dagen, men det resulterar ju förhoppningsvis i många bra saker! MEN nu ska jag vila på soffan så jag orkar va ledig imorgon :) ....men (igen) först ska jag träna lite på början till ett framförgående!

Tjo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar