måndag 5 april 2010

rosetter

Här kommer utlovade bilder på våra rosetter och på den fina utställningshunden :) Då vädret inte tillät idag så blev det bilder tagna inomhus. De blev inte jättebra så vi får göra ett nytt försök när solen skiner igen... Idag har det nämligen snöat över Stockholmsområdet. Den snön som kom har dock försvunnit, men det kom en hel del...

Så här tjusig va Fixen i ringen
2 fina rosetter fick vi

CK och BIM, inte illa pinkat av en stökig junior hane

Baloo är inte lika impad av sina rosetter som hans matte...
------------------------------------
Utställning är nog inte riktigt min grej så det dröjer nog tills Baloo går i bruksklass innan vi försöker på oss på något liknade igen :) Jag lyckades springa fel i ringen, missade nästan att gratta hon som vann och det var absolut inte jag som imponerade på domaren :/ Bortsett från en mindre förvirrad matte gick förmiddagen på mässan bra, Baloo fixade miljön relativt bra, men var lite stressad till och från... Första varvet i ringen gick mycket bra (utom att den andra juniorhanen va mindre trevlig och helt säkert hade ätit upp Baloo om han varit lös, han fick lämna ringen...) och Baloo både travade fint i ringen och stog fint inför domaren, förvånad matte! Andra varvet när vi gick mot den vinnande tiken gick mindre bra och där fick jag för att jag verkligen inte förbrett mig ett dugg (dumma, dumma jag), Baloo stökade, hoppade på mig och skällde sig igenom i princip hela varvet :/ Det verkligen syntes på hela han att "Matte, nu vet jag verkligen inte vad du förväntar dig att jag ska göra". Stackars Baloo, men nu har jag lärt mig en läxa, hunden ska alltid veta vad den förväntas göra även i en utställningsring....
-----------------------
Igår var vi och hälsade på fina valpen Jay, sååå söt. Lilla Jay tyckte att Baloo var en ROLIG lekfarbror och dom röjde runt en hel del :) Blir spännande att följa Jay, riktigt trevlig valp-
-----------------------
Idag har vi mest varit trötta och vilat oss, tråkigt, tråkigt tycker Baloo... Imorgon blir det lydnadskurs på klubben, spännande! Lär väl bli ett par gånger när det bara blir att vänja sig vid störningen av andra hundar, för det är INTE lätt för en ettåring liten kelp att tänka samtidigt som det är massa andra hundar i närheten. Kommer att bli riktigt nyttig träning för lilla Baloo, lära in alla momenten är inte alls svårt i köket säger Baloo, men när man ska flytta ut bland massa andra roliga grejer blir det lite klurigt. Denna vinter har ju verkligen inte bjudigt på många pass ute inte så det blir att lägga mycket krut på det nu, nya miljöer med störning... Har ju påsklov en vecka nu så inget att skylla på :/
....................................
Hoppas att alla haft en bra påsk!

1 kommentar:

  1. Vad innebär CK och BIM? Då behöver du inte oroa dig för strl längre då?

    SvaraRadera