lördag 6 mars 2010

strålande sol...

...och vad händer då? Jo, sjuk!!! Jag hatar verkligen att vara sjuk. Det har varit strålande sol nu två dagar och jag har ingen energi att gå ut alls :( Kelpien tycker vääääldigt synd om sig själv för han har såååå tråkigt att han håller på å döööö. Vi har övat på att buga iaf så de sitter nästan nu, tänk att den bruna faktiskt kan ett par trix, inte illa! På våra KORTA rastningsrundor runt gården (onda ögat från grannarna... å, nä man ska nog inte rasta hunden på gården, men nöden har ingen lag) har tennisbollen gått varm. Lill-fix har nog aldrig fått så mycket gratis bollkastande förut och det är SKOJ förståss. Snart kommer "farmor och farfar" och tar ut Baloo en sväng och det uppskattas förståss av både mig och kelpien. Baloo är så glad för att hans "farfar" passar honom om dagarna, när jag var ledig och haft sportlov och sen skulle lämna han på måndagen var han så lycklig över att se farfar igen att han inte visste var han skulle ta vägen!
_____________

Nu var han hämtad, lyckligaste hunden fick åka iväg på äventyr! Skönt att va själv... själv, ja det är inte ofta man är det när man har en vovve, rätt skönt är det faktiskt! Skulle vara ensamt och tomt utan min fix, men ibland är det skönt att bara va helt själv i lugn och ro. Fast nog är det lite underligt hur lätt hunden anpassar sig efter hur man själv mår, så "lugn" som Baloo varit de senaste dagarna har han inte varit någonsin. Igår sov vi nästan hela dagen, inte lätt för en kelp i vanliga fall men igår när ja va sjuk var han så snäll.
______________

Boktips: Hypnotisören, jag ska faktiskt lägga mig i soffan nu och lyssna på slutet, länge leve ljudboken!

2 kommentarer:

  1. Krya på dig!! inte alls roligt att vara sjuk, nu får du skiva snoruppdateringar istället för mig ;)

    SvaraRadera