söndag 29 maj 2011

Mors dag

Klockan är strax efter elva och jag, Anna, Baloo och Jay har redan hunnit varit iväg till Vallentuna för att titta lite på Stockholm International Dog Show. Blev lite miljöträning för hundarna, några inhandlade ben och så fick vi träffa Baloos syster Mingla :) Baloo tyckte syster Mingla va en riktigt söt kelpieflicka och syskonen verkade gilla varandra. Storleksskillnaden var enorm och Baloo var minst DUBBELT så stor som sin syster :)
Söta Mingla!
Syster och bror


Nu åker vi strax iväg till farmor och farfar för lite Morsdagslunch. Min bästa mamma ska få en jättefin morsdagspresent, nämligen att skjutsa mig och Baloo till Rosersberg för tredje tillfället på provapå-räddningen (hon kanske kan få några golfbollar också!). Givetvis får hon hänga med oss under hela söndagskvällen och pyssla med lite vidövningar och miljöträning :)

Senaste tillfället var det BLÖTT, vi hoppas på bättre väder ikväll!
Tur att vi hade packat täcket!

Prova på-räddningen har verkligen varit riktigt rolig och passar verkligen coola Baloo. Han tar miljön med ro och är överlycklig när han hittar någon människa som busar en stund med honom, fina B! Har jag sagt att jag verkligen gillar min hund :) han har ju sina sidor och vill inte alltid som jag (typ lydnadsträning!)... men får han arbeta med det han vill (typ agility, spår, räddningsövningarna) så är han verkligen en toppenkille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar