torsdag 5 maj 2011

man blir trött...

...av att gå på museeum med 40 barn! Idag åkte vi iväg med båda fyrorna för att gå på:

Mycket trevligt, men också mycket energikrävande... Besöket kunde gått både bättre och sämre, men nog har vi haft en riktigt trevlig dag! Nu planeras en ny resa till Skansen :) Alltid roligt att komma iväg från klassrummet ibland!

Igår "tävlade" jag och Baloo agility för första gången... igen riktig tävling utan en inofficiell cup, Väsby Vårcup. Inte nog med att det var en inoff. tävling vi var även anmälda till blåbärsklassen, en klass där vi som ännu inte har någon rutin/pinne fick ställa upp. Det var riktigt roligt att tävla helt på skoj. Banan var på 16 hinder (lagom för mig och B), svårigheten var slalom (som väntat) som kom direkt efter första hindret han hoppade över de sista portarna, men vi kom igenom till sist :) Tyvärr gjorde jag en miss mitt i banan och han tog ett hinder från fel håll så vi diskade oss :( Positvit: INGEN RIVNING!! Jag är så himla nöjd över att han lyfte på fötterna. Tränat mycket på att belöna hopphinder på sista tiden och kanske har en liten polett trillat ner, duktig hund! Fick många fina kommentarer om hur fin fart han har kelpen :) jag tror aldrig att vi kommer behöva jobba med fart eller motivation på banan, men vi har ju en hel del annat att träna på.
Till nästa cup-tävling, nästa onsdag, fortsätter vi med fokus hopphinder samt slalom och satsar på att inte diska oss!

Vi lydadstränar ju också såklart! Igår var vi på brukslydnadskurs, mycket bra kurs. Leds av Anna O. som har kelpien Grejaskogens Isak. Problemet igår OCH förra gången var moment platsliggning, hundfan som ALLTID ligger (EN gång av hur många som helst har han satt sig upp) har rest sig nu vid båda kurstillfällena :/ jag trodde att detta berodde på att en hund reste sig och sprang fram till en annan sist vi la och det tyckte Baloo var lite otäckt. Tränat rätt mycket på trygga platsliggningar sen dess, med andra hundar också, och han har legat så himla fint, men så igår kröp han iväg igen *suck* Jag som tänkt tävla i Väsby om en månad... hur löser jag detta?

Nu blir det ljudbok, vila och sen en löptur!

1 kommentar:

  1. Ajdå det var inte bra med platsliggningen. Men vi kan träna mkt tills dess ;) Duktig B som lyfte fint på alla fyra fötterna! Det kommer bli bra det där! kram

    SvaraRadera