måndag 2 maj 2011

prova på räddning

Igår var vi på första tillfället på en provapåkurs i räddning, mycket roligt! Vi fick testa en miljöpromenad (mörker, gallertrappor, plåt, trånga utrymmen mm.), lek med olika personer och föremål, vindövningar och lydnadstest. Baloo seglade igenom alla övningar med svansen i topp, han är så himla cool! Den bruna verkade verkligen uppskatta eftermiddagen så vi kanske ska försöka se om det kan bli någon räddningshund av honom :) Fick lära mig igår att hunden inte fick vara över 3 år då den gör inträdesprovet så det brådskar ju lite! Vi borde kanske bli lite mer sökaktiva också :/ då blir det ju tyvärr något annat som får strykas, jag hinner verkligen inte med allt jag vill göra! Kommer sluta med att min stackars hund aldrig blir riktigt bra på något utan bara en medelmåtta på allt, nåja vi har ju iaf roligt under tiden jag och min härliga lilla (å så klart var det även en på denna kurs som var tvungen att kommentera hur STOR min kelpie är...) hund!

Som vanligt var vi sämst på att föreviga ögonblicket i kameran, bara trista bilder...

Söta, duktiga hund!
 Lydnad/hantering, föraren fick lämna hunden och gömma sig bakom en container och sen skulle en främmande människa hämta hunden och gå iväg och hantera den.
Vi var ute i Nynäshamn i något gammalt fabriksområdet, rätt häftigt!

2 kommentarer:

  1. Va skoj med räddning :)
    Jag får ofta höra vad liten min brunråtta är ;)

    SvaraRadera
  2. Kul att det var kul och att Baloo skötte sig sååå bra :D Alltid trevligt när hunden sköter sig *hehe* Spännande att se fortsättningen på detta.. kram kram

    SvaraRadera