måndag 8 februari 2010

ny vecka :) och många bilder

En ny vecka på G igen, den förra slutade perfekt så vi hoppas att denna veckan också bjuder på många härliga stunder. Varit en lugn och skön dag i skolan idag, något ofokuserade nior dock som ska skriva nationella prov i veckan. Första skriver dom imorgon och det känns lite konstigt att jag inte är där, men jag är ju ledig på tisdagar så kan inte göra mycket åt det. Dom ska nog klara sig hur bra som helst utan mig :) På torsdag skriver dom nästa del och då ska ja va där och pusha på dom, de kan behövas ibland. Längtar verkligen inte tillbaka till den där tiden, slutet på nian, välja rätt val till gymnasiet samtidigt som så otroligt mycket annat lockar i livet... Det är säkert ännu värre att va 15 år idag än för 12 år sen (HJÄLP!! va de verkligen så länge sen...)

Helgen avslutades med att Mattias lurade ut mig till Döskalleberget. Jag kan meddela att det inte är allt för många andra som har trampat upp en stig till det berget på vintern så det blev mycket pulsade, men de va de värt. Baloo tycke att de va lajbans iaf och klagade inte en enda gång över snön utan sprang för glatta livet.


Han stog visst stilla på en bild också, fina Baloo-fixen :)

Annars såg det mest ut så här på våra bilder...

Nu va de plogat ända till Döskalleberget (och så långt vi kunde se... säkert LÅNGT!) Det var ju så soligt och fint ute så det såg inte helt fel ut att åka ut på en lång skridskotur. Nästa helg blir det nog en sväng på långfärdsskridskor. Vi hade en perfekt utsikt från berget. Här är vi ju annars mest vana att vara när det är mer blött, Matte har någon teori om att vi håller på att besöka våra båtplatser till fots just nu.

Baloo njöt också av utskiten. Han är inte höjdrädd iaf, man vågar nästan inte ha han lös för han kikar mer än gärna ut över kanten. Det hade bildats fina isskulpturer på isen, det var riktigt vackert. Inte vet jag hur såna där toppar bildas, men de e väl blåsten kanske. Finns väl dom som kan sånt bättre än jag ;)

Jag och min trogne vän hittade en fin sten att posera på. En av oss tyckte väl att den vilopausen va helt onödig och det var INTE jag. På vägen tillbaka till Stegninge Marina, där vi parkerat bilen, tog vi vägen över isen (ingen av oss hade isdubbar den här gången heller, typsikt!) men vi överlevde den svängen också. Jag var rätt tacksam över att vi hittade ett skoterspår att följa nästan hela vägen tillbaka. Den flygande bruna använde sig också av de uppkörda spåren ett fåtal gånger, men befann sig mest i djupsnön. Vår lille kille älskar verkligen snö, plogade vallar, stora snöhögar... ja, allt med snön är verkligen hur skoj som helst! Får va tacksamma över att det är vitt, fint och ljust ett tag till. Dröjer nog inte allt för länge innan det försvinner och blir töväder och sånt väder har vi alldeles tillräckligt av.

Slänger in en bild på vår (okej, den är min...) wallie som jag så fint "monterade" (hmm... det där var nog helt fel ordval kände jag) idag, riktigt nöjd blev jag :) Nu måste jag bara hitta tre fina ramar som passar och tre fina kort på oss som bor här så blir det perfekt!
Nu ska jag kika klart på "Runaway Jury" som jag började med igår. Man är ju ledig imorgon så kan lyxa till det och va uppe lite längre :P

3 kommentarer:

  1. Åå vad härligt det såg ut i snön. Hann tyvärr inte vara ute så mycket i söndags, ångest! Jag som har nya skidor o allt :-( Hoppas nästa helg blir lika fin. Ha de gött, kram

    SvaraRadera
  2. Tack för inbjudan! :) Jag tänkte jag skulle komma förbi en sväng. Blir nig bara Kajsa som följer med. Eventuellt Majja men det tror jag inte. Klockan e ju mkt då ju!

    SvaraRadera
  3. Tack för igår, var riktigt trevligt att komma bort lite för en gång skull :)

    Nu har sjukstigan börjat om igen, Kajsa har 39,2 i feber och Majjas näsa nyser och rinner äckelgult mest hela tiden. IGEN. Får se hur veckan ter sig men någonting vore kul o ses. Måste ju som sagt hålla igång fröken fräken på em för att hon inte ska somna. :)

    SvaraRadera