måndag 22 februari 2010

nu tar jag och Baloo sportlov :)

Liten Baloo
Nu tar jag sportlov från skolan och Baloo tar sportlov från "farfar" en vecka. Vi ska ta det lugnt och vila oss i form. Om kylan släpper taget om oss ska vi nog försöka oss på en skridskotur och även en tur på skidor tror jag...

Imorse när vi skulle åka iväg med bilen var det -25 grader!!! *brr* Fixen va tvungen att få ett täcke på sig, men som vanligt verkar han inte ett dugg bekymrad över kylan... Hoppas att vädret kan tänkas bli lite mildare under sportlovsveckan så vi kan njuta av att va ute i veckan. Inte mycket planerat i veckan annars, jag och Anna far en sväng till IKEA tror vi, kanske passar Ace någon dag och som sagt lär vi va ute en del och vintersporta (som sig bör...) om det blir dräglig temperatur. Inte lär jag få tråkigt med en liten kelp att roa iaf... vi kanske tom ska träna lite grann ;) Vi ska gå tävlingslydnadskurs i april så vi lär ju träna en smula innan dess så vi inte är helt ringrostiga. Kursen inriktar sig mot lydnad 1 och Appellydnad så vi ska ligga i så vi kan vara tävlingsklara när kursen är slut :)

I helgen har vi haft fest mest hela tiden :) jag har fyllt år så det blev inflyttningsfest+födelsedagsfest, två flugor i en smäll! På fredagen var de närmast sörjande här och åt lite mat (taccopaj blev det), det blev riktigt trevligt trots lite stress hem från jobbet. Lördagen bjöd på riktigt otrevligt väder, men vi trotsade vädergudarna och for till Barkarby för att handla en förstärkare så vi kunde spela lite music på kvällen. Klockan 19 fick vi festbesök och kvällen blev lyckad och mycket trevlig. Tack för alla presenter och det trevliga sällskapet :)

Nu ska jag bara ta de lugnt och njuta av resten av kvällen :)

3 kommentarer:

  1. *skrattar* du skulle ju inte tävla förrens till hösten :D Visste väl att du skulle ändra dig!!!! Tack för senast, fest och pengaslöseri. Fåren blev glada iaf kram

    SvaraRadera
  2. Han är så söt! /Tea

    SvaraRadera