måndag 5 oktober 2009

51cm!!!!!!

Han är enorm min hund... Sitter här och har lite panik över min "lilla" Baloo. Han mättes nyss och mäter hela 51cm!!!!!!!!!!! Skickar ett sms i panik till uppfödar Eva som ringer upp och säger "...men Jenny, är det verkligen möjligt att han är så stor?" och jag svarar "JA det är på riktigt" Läser i rasstandarden 'Hanhund: 46-51cm' MIN HUND ÄR 51 OCH HAN ÄR BARA 6 MÅNADER!!! ojoj vad ska det här sluta? ALLA mina hundar blir stoooora :( inte för att storleken spelar någon roll (hmm.... ;)) men nog skulle det vara trevligt om han inte blev så himla stor.
Aja, förutom storleken på monstret så är han ju en väldigt trevlig och mysig hund att ha att göra med :D

Jag hinner inte med att uppdatera bloggen då jag skriver omdömen för fullt just nu... Det är inte helt lätt att ge alla en rättvis och bra bedömning som dessutom ska blicka framåt. Har ju inte kännt dom så himla länge heller, men de behöver ju inte vara en nackdel iofs. Nu ska jag fortsätta att skriva några rader om "mina" barn, dom är för härliga :)

Jätten hälsar att livet leker och att han styrketränar och stretchar för fullt när hans matte kan slita sig från datorn. Benet går åt rätt håll så nu gäller det att inte släppa på honom i motion igen för tidigt.

Liten Lo med stora öron (ja, dom har han i vart fall vuxit i...)

2 kommentarer:

  1. Jösses vilken bamsing! Jag har försökt mäta Bönan, gick väl sådär... men han han är ca 47cm

    Skönt att skadan går åt rätt håll :)

    / H D&B

    SvaraRadera
  2. Nu måste jag mäta Baccus ikväll :)

    Skönt att benet går åt rätt håll!
    / Maria o Baccus

    SvaraRadera