lördag 10 oktober 2009

Dagen i bilder

Idag bestämde jag och Baloo oss för att ta en sväng med vår blåa pärla ner till Steningebadet för en promenad, lite styrketräning och ett spår. Det blev inget spår, men dock godislet och en härlig promenad för mig och min kelpievän.

Underbart soligt väder, men lite kallt och tom. lite frost på sina ställen.

Vi stötte på en Lagotto...


...men tyckte att det var roligare att leka utan den ;)

Lycka är att vara en "liten" kelpievalp i en STOOOR skog eller att få klättra upp på en stor sten.



Loo övar possition för platsliggning och den andra bilden kom med för att jag tycker att man ser hur väldigt stor han faktiskt är (låååånga ben), min stora, vackra, stilige kille :D



Sen blev det Märsta centrum och:
och



Jag och Baloo stuvade in utemöblerna i den proppfulla friggerboden med dom stackars totaldöda tomatplantorna utanför. Eller nog va de mest jag som stuvade och Baloo som stökade :)


Efter lite TV och vila i soffan gick vi iväg till farmor och farfar, en lite mer bakant promenadväg. Perfekt väg att öva hundmöten då det alltig går hundar längs "vår" fina väg :)



Vi var hos sjukgymnasten och fick ett positivt besked om att Baloo musklat på sig jättebra så det känns otroligt skönt :) vi har jobbat på bra och det har gett resultat. Nu får Lo sättas igång i motion igen, men fortfarande lugt och ganska stillsamt så jag gör mitt bästa för att dämpa detta lilla yrväder, men ändå låta honom göra vettiga saker och ha lite roligt. Det ska ta ungefär lika lång tid att sätta igång honom som han har vilat nu. En månad till alltså.... men bara han blir bra så står vi ut ett tag till :)

5 kommentarer:

  1. skoj me massa bilder! de har varit fint väder idag såkan tänka mig att steningebadet var mysigt. Ville han inte bada?

    SvaraRadera
  2. Ser ut som dere har hatt en kjempefin dag i skogen;);) Herlige Baloo så fine han er;);)
    Så bra att han snart er frisk igjen, er veldig kjedelig med valper som skal holde seg i ro!!!!!!!!!!!!
    Masse susser fra fattern og matmor
    (Bocca o Hilde)

    SvaraRadera
  3. Hei
    Bocca er på korningen målt til(presset ned til) 51 men er nok mer 52.....Akurat passe;);)
    Hilde

    SvaraRadera
  4. Hej på er i höstsolen! Fiiina bilder på lillkillen!! Ja så liten är han ju inte ;) Men han borde väl stanna av i växten lite, nu när han är över halvåret! Härligt att han är bättre i benet nu, bra jobbat av dig! Inte lätt att hålla ett yrväder i stillhet! Lycka till med allt ni tar för er! Vi ses väl på valpträffen!
    Ha de gott så länge! Hälsningar Gun o vovvarna

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kille du har! På tal om storleken; Aika var också en väldigt stor (på höjden) valp men hon växte bara en centimeter till efter sex månaders ålder. Som vuxen är hon någon cm för stor om man ska gå efter rasstandarden men vad gör väl det egentligen? :)

    SvaraRadera