fredag 23 oktober 2009

all work, no play

Inte mycket bloggande har det blivit på sista tiden... det har faktiskt inte blivit så mycket annat heller tyvärr, mest bara en MASSA jobb (utvecklingssamtal och omdömen). Inte ens stackars Baloo har fått någon bra kvalitetstid med sin mamma :( men han har så många som underhåller honom och tycker om honom så egentligen är de inte ett dugg synd om honom :) MIG DÄREMOT ;D kännt mig riktigt sliten i veckan, men nu är det höstlov för barnen och jag jobbar måndag och tisdag sen tar jag lov i en och en halv dag (läs: lägger upp lektionsplaneringar för engelskan resten av terminen). På torsdag efter lunch tar jag min mor och min hund med mig och far till Karlstad för att spendera helgen med en valpträff, ska bli riktigt skoj! Jag är lite spänd på om Loosen kommer att vara mycket större än sina bröder... han kanske är värsta klumpen :/ i så fall är han iaf en riktigt SNYGG klump.

Idag skrev jag på ett kontrakt för en lägenhet här i Märsta och det känns väldigt skönt! Visserlingen är det bekvämt och billigt att bo hemma, men det börjar kännas lite drygt när man är van att rå om sig själv. För Baloo blir det helt säkert till det sämre, men han får överleva. Är man som liten kelpievalp van att bli utsläppt på baksidan och van att ha två människor till att få uppmärksamhet och bli ompysslad av så är man nog inte helt nöjd att bo på andra våningen på 58kvm mitt i centrala Märsta, men men... Det bästa med att vara kelpievalp är ju också att man är världens lyckligaste oavsett (nästan...) vad världen har ett erbjuda :) han är ju verkligen en positiv och härlig valp som älskar det mesta, så glad för min älskade gullhund!

Vad ska man säga mer då... livet har sin gilla gång, en väldigt snabb gång. Det känns som att dagarna bara rusar iväg, vilket ju är bra med tanke på att Hallman kommer hem snabbare då :) jag längtar! *blink, blink* (fick jag några pluspoäng nu?)
Nä, det får nog räcka för denna gång. Ska försöka få till ett par blogginlägg nästa vecka då har jag ju knappt nå jobb att skylla på iaf, men då hittar ja en massa annat att pyssla med istället :)
Nu ska jag ha en härligt lugn fredag, lägga fötterna på bordet och hälla upp ett glad vin och ladda för Idol. Vi avslutar med en sommarbild :)

1 kommentar:

  1. Majja är ledig från dagis på måndag då de har nån utvecklingsdag eller likannde på dagis. Hur jobbar du då? Planerna som nu ligger på att gå till öppnis på fm o mcdonalds till lucnh. Ska du me?

    SvaraRadera