söndag 27 september 2009

6 månader...

Tänk vad tiden springer iväg, den lilla valpen fyller 6 månader på onsdag... Han har blivit jättestor, ingen liten prick längre inte. Vet dock inte om han blir så mycket klokare, men det kommer väl hoppas vi. I alla fall börjar bakbenet lyftas lite, lite grann ibland på promenaderna *stooor pojke*. Det kämpas på med koppel på promenaderna fortfarande och jag tycker att man kan se en viss förbättring *hoppas hoppas*. I måndags var vi på rehab på albano och träffade en jättebra sjukgymnast som visade hur Baloo skulle strechas och masseras. Nu strechar vi tre ggr om dagen (i den mån vi hinner) och tränar styrketräning i högt gräs och kuperad terräng i korta intervaller. Vi gör framsteg, men får väl räkna med att det är ett tag till tills han blir bra... tyvärr. Lo är i alla fall vid gott mod och gillar livet ändå, själv är jag lite mer bekymrad då min koppelträning (som faktiskt var riktigt bra tidigare) är helt åt pipsvängen nu :( han går längst ut i kopplet hela tiden och jag orkar faktiskt inte bråka med honom. Han har massor me energi som måste ut någonstans. Får ta tag i det sen... Annars går de bra me träning, han är ganska duktig på att acceptera regler och det hemska "jag låter högt om jag inte får som jag vill"-skallet är nästan helt borta, skönt! Spårandet har vi varit lite slarviga med, men i fredags var vi ute och spårande på åker för första gången och det gick riktigt bra även om vi hade lite konstiga vindar. Försöker få till en fotpossition och det faller också på plats :) han ska nog bli något den här lille killen också....
Fina 6 månaders killen


Jag och Baloo njuter av höstsolen på baksidan

Idag har jag varit och shoppat lite, länge sen... mest Baloo som får grejer :/ så fick tag på en jacka, tjocktröja och ett par linnen, bara ett par skor som fattas... Skor bara måste man köpa lite då och då, även om det inte alltid behövs :) men nu saknar jag ett par bra höstskor som håller vätan borta, men inte är så varma...

Veckan har gått fort som vanligt och jag hinner inte med hälften av det jag borde *suck* Nästa vecka är det dags att börja skriva omdömen till barnen. Känns lite jobbigt, mycket att göra... Tänk om lärarjobbet bara handlade om tiden tillsammans med barnen och lektionsplanering, vad roligt och lätt det skulle vara och så mycket bättre det skulle bli för barnen. Det blir alldeles för mycket administativ som ska göras och möten som ska gås på, NÄ MER TID TILL BARNEN säger jag...

Ikväll blir det middag hos farmor och farfar och sen Jungstedt på TV och måste jobba också... Ha en bra vecka 40!

2 kommentarer:

  1. Halloj!

    Ni verkar ha ganska skönt väder där hemma fortfarande! Härligt! Vad stor han ser ut lillsvansen! Det va ju inte länge sedan vi hämtade honom...Då va han en pytteliiiiten liten griiis...

    Hoppas det går snabbt o bra med rehabiliteringen! Ja saknar er!
    Hade kanon! Pöss

    SvaraRadera
  2. Visst går tiden snabbt? Kan inte låta bli att småskratta, visst slutar man prioritera sig själv när man har någon annan att köpa grejjer åt? Igår var jag sunkigt klädd i mjukisbyxor, ett linne o en kofta medan alla andra hade jeans/finbyxor/klänning och en skjorta eller liknande till det. Kännde då att tack o lov att jag iaf har Kajsa på armen så tänker ingen på hur jag ser ut :)

    SvaraRadera