söndag 6 februari 2011

Baloo, snart 2...

Härlig morgonpromenad i solen med min snart tvååriga kelpiekompis :)
snön börjar sakta men säkert att försvinna
min gråa tvååring

fina, fina Baloo
"jag och min boll..."

så här blir de flesta bilderna på Baloo, det är som svårt att fånga en kelpie på språng  

vi hittade lite rinnande vatten i fårhagen


Nu känns det verkligen som att våren börjar närma sig. Sånt här väder kan jag vänja mig vid; sol, blå himmel, lite snö kvar på backen, tillräckligt kallt för att de inte ska bli riktigt slaskigt och bara allmänt skönt, me like! Nu blir det lite soffhäng för mig och B innan vi tittar förbi mormor en sväng. Förresten så tränade vi lite uppletande igår, hur häftigt som helst sa B och var riktigt nöjd med sin insats :) Han var riktigt duktig med tanke på vi inte gjort något ordentligt letande på lääänge (vi gömmer ju saker på promenader lite nu och då, men det är totalt kravlöst och bara på skoj). Tabbe av mig var att ha två saker med olika värde på min orutinerade hund, en snörboll (JIPPIE) och en tunn vante (va ska ja me den till...). Han plockade in båda grejerna fint, men då han visste att bollen fanns där så hämtade han den först även om han hittade vanten innan. Vi har inte alls tränat så mycket på två föremål så får nog börja med två föremål som har samma värde. Blev lite oplanerat och spontant igår, men roligt hade vi och föremålen levererades!

1 kommentar:

  1. *hehe* jag har en som säger likadant när man lägger ut en vante och en boll. "Va låg inte den där innan, jag tar inte upp gamla saker"...

    SvaraRadera