tisdag 8 februari 2011

lunchRAST+trasig trampdyna

På jobbet... och tänker faktiskt lyxa till det med 15 minunter RAST, med andra ord inget skolarbete what so ever på hela 15 minuter. Det är nog första gången på mycket länge :) härligt! Istället för att sitta här och blogga hade jag ju kunnat unna mig 15 minuter skön massage i massagestolen, men jag orkar faktiskt inte gå ända bort dit. Jag sitter hellre här i mitt övergivna klassrum och inväntar 40 pigga sexor på ingång efter rast :/

Igår var den dumma lilla hunden som vanligt ute på en av sina hopp och springrundor, tyvärr inte med samma framgång som normalt. Baloo kommer inspringades från rundan och lämnar blodspår efter sig i hela lägenheten *suck*.
1. Stoppa blodflöde
2. Undersöka skada
3. Konstatera att det inte ser så farligt ut, skönt! (kändes lite fel med tanke på mängden blod, men tänkte inte mer på det.
Senare:
Efter att ha haft tryckförband på ett bra tag ska jag lägga om såret igen, tvättar igen och märker att en STOR del av såret varit dolt av pälsen mellan trampdynorna :( Nu har han alltså en lång reva över en av de främre trampdynorna *suck* Inte alls vad jag hade tänkt! ...och jag har hört ryktas om att trampdyneskdor tar lååång tid att läka, inte kul. Jag tyckte vid första anblicken att det var onädigt att besöka veterinär för det lilla såret, men med tanke på hur långt jack det verkligen var så tyckte vi att det var bäst att en veterinär fick kika på det. Hallman fick det uppdraget och är förmodligen där just nu.
Vi som skulle starta unghundskurs i agility den 20 februari, misstänker att jag får tänka om... en trasig trampdyna hör nog inte hemma i ett sandigt ridhus :(

1 kommentar:

  1. Aj! Stackars Baloo :( Det kan ta lång tid och ofta funkar det inte så bra att sy för det går bara upp.. Min ena golden råkade ut för det och det tog ett bra tag innan det läkte.

    SvaraRadera