måndag 27 februari 2012

livet leker

Finns inte mycket att klaga på just nu :) Jag skulle kunna tänka mig att ha sportlov lite oftare.
Igår var jag och Mattias iväg till Stäket samt Görvälns slott, promenerade och kikade på omgivningarna. Riktigt härlig dag som avslutades med ett nytecknande av ett Satsmedlemsskap :) Gårdagens mil varierades med en löptur på bandet samt ett gympass, skönt att bara slippa knata.

Pixen var som vanligt i farten

Ända sättet att få honom att sitta still var att be honom sitta fot och som synes var det ju ett tag sen vi tränade det, finns mycket att jobba på vad gäller den positionen :S

Slottet var inte så vackert, men omgivningarna kompenserade detta.



Idag var vi iväg in mot stora staden Stockholm och mötte upp gamla klasskompisar till Mattias, mycket trevlig dag! Åkte lite skridskor på en liten pöl, Trekanten, och grillade sedan korv till lunch. Inte mycket som går upp mot att äta mat ute :)

Helt okej is, men en mycket liten pöl (varvet runt 1,3km) när man är van vid Mälaren...

 Läraren i mig vaknade till liv, efter lovet blir det dags att gå ut och utforska knoppar!

Grillning

Baloo var nöjd som vanligt, bättrade på sina tiggarkunskaper ytterligare :) Korv smakar extra bra efter en halv mil på grillor (eller fullt ös på fyra tassar!)

Dagens mil (för de som är intresserade och för mig själv): Spinningpass. Inte alls helt ojobbigt då det var första gången på x-antal år :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar