tisdag 21 februari 2012

29år 1dag, Iphoneägare, 8[?] mil, semleersättning

Jo nog har jag flera ursäkter för den lilla extra, sockerfria (så sockerfritt det kan bli med choklad, dock 80%-ig) chokladkakan som slank ner efter milturen idag! Testade ett nytt experiment i söndags till mitt 29-årskalas, LCHF-godkänd chokladkaka, inget tillsatt socker (utom det lilla i den mörka chokladen) men en hel del grädde å annat gott :) Blev riktigt gott och med lite hallonsås till blev det betydligt bättre än vilken semla som helst.


Igår var jag och Hallman på "Krogen lite till", mycket trevligt rekommenderas! På grund av arbete till 19.00, middag på restaurang samt födelsedag uteblev milen igår. Gårdagens mil skulle bli den sjunde... jag är inte riktigt redo att släppa min sjunde mil utan räknar med att reparera den förlorade milen inom en snar framtid i och med det borde jag ju faktiskt få säga att jag är på mil 8, eller? Mil 8(-1)! Fundera på det matematiska talet :)

Nu ska jag redigera min film till morgondagens utbildning (alltid ute i god tid, ja visst!). Deltar just nu på kurs i vägledande samspel, ICDP, mycket lärorikt och tänkvärt. Önskar att jag hade mer ork just nu att använda mig mer av dessa verktyg i min vardag... kanske efter sportlovet :) för då är jag heeeelt säker på att jag har tankat massor av energi för att bli en ny, bättre, mer framgångsrik lärare med jordens största tålamod!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar