lördag 14 augusti 2010

kelpiespecialen....

...var VARM! Inte ens skönt varm utan 30 grader klibbvärme, riktigt fuktigt :( inte min melodi och inte heller Baloos. Vi började dagen rätt hyfsat, Baloo blev bästa unghund (hane) med fin kritik. I konkurrensen kom han sist, 5:a men han var ju också yngst så det hänger vi inte läpp för! 3 rosetter med hem :) (bästa unghund, CK samt Bästa hanhund R). Kritiken lyder som följer
"Välbyggd hane med bra proportioner. Maskulint huvud+uttryck välburna öron, bra bett, vacker hals+rygglinje, bra bakställ, fria rörelser."
Det lät ju fint och bra, inte en endaste dålig kommentar... Kanske snart dags att inse att jag har en rikigt fin hund. Jag är ju annars expert på att klaga på att han är hög, att han inte har nån päls just nu, att han har massa ljusa slingor osv. Sen tycker jag ju att han är väldens finaste och bästaste hund iaf :) och nu har vi ju två CK:n som bevis på finheten också ;)

På lydnaden blev det en lååååång väntan i värmen då arrangören valt att lägga just lydnadsettan SIST! Sen var det en hund i ringen vi vänta länge på innan platsliggning och det var helt sjukt varmt! Baloo låg plats hur fint som helst trots att tre andra hundar reste sig, duktiga Baloo! Efter detta tänkte jag nästan bryta och känna mig nöjd med dagen, men tog ett krafttag och ställde upp ändå. Baloo startade med att gå linförigheten hur fint som helst, men höll inte rikigt ihop på slutet då det blev MÅNGA halter efter varandra. Läggandet nollade vi tyvärr (mitt fel såklart...) Resten av programet gick helt okej, men med nollan och ett halvrisigt fot hade inte räckt till ett 1:a pris så vi for hem då det var så himlas varmt! Nöjd med dagen i det stora hela, men känner mig lite besviken på linförigheten som kändes så himla bra till en början, men sen spårade ur :/
så här trött blir man faktiskt när man får så många rosetter :)
Nu är vi anmälda till en appellspårstävling på hemmaplan, efter det blir det kanske en lydnadsetta (tredje gången gillt...) till men sen ligger vi lågt med tävlingar ett bra tag framöver och tränar på!

I fredags var jag på teorin på spårkursen, det var riktigt intressant och nu har jag lite idéer om hur vi ska jobba på föremålsintresset i spåret :) Imorgon går vi på praktisk kurs och värmen ska lätta lite iaf! Hoppas på en givande dag trots en trött hund...

5 kommentarer:

  1. fina killen! Sitter rosetterna uppe och pryder en vägg nu då?

    SvaraRadera
  2. Fina Baloo !! Klart man blir trött efter en sån dag :)

    SvaraRadera
  3. Vad söt Baloo var.

    SvaraRadera
  4. vi kommer sakna dig med jäääätte mycket!!!!!!!

    SvaraRadera