torsdag 23 juli 2009

Skrämmer bort barnvakten

Igår var jag och Mattias iväg till Uppsala en sväng och glömde för en stund bort att vi hade en liten underbar stökig valp hemma. Glömde bort valpen gjorde INTE mamma och pappa som var barnvakt :) Han hade varit i sitt esse hela kvällen, stulit skor, stökat ute på tomten, ätit allt han inte får, bäddat fint i mammas säng, sovit på hennes ben... Igår var dom lite less och tänkte ALDRIG mer va hundvakt, men idag har han charmat dom igen så dom blir nog inte så svårövertalade ;)

Idag var vi och köpte foder hos veterinären åt lilla Baloo. Ger egentligen inte så mycket för veterinärernas specialfoder, men får väl ge de ett försök. Kanske borde testa färskfoder... I alla fall va Baloo som vanligt snäll och lugn när han kommer till nya platser... helt coollugnt kollar han in omgivningen och går självsäkert fram och undersöker vad som finns att titta på, perfekt duktig liten valp... oftast.

Så här snäll och söt är jag för det mesta...

...när jag inte får tokspel :)

Idag tyckte jag att valpen behövde lite extra hjärngympa så det blev ett spår för galningen. Mattias fick promenera ut i skogen ett par hundra meter och gömma sig, när spåret fått lega till sig ett tag gav jag och Baloo oss ut för att spåra upp den försvunna pappan. Baloo var så duktig så, näsan i backen hela tiden och han tyckte det var riktig skoj, dock tog nöjet slut lite fort han hade nog gärna fortsatt att arbeta lite till han, duktig kille!



jag kan faktiskt tigga också :)
glass från "mormor" är riktigt, riktigt gott!



4 kommentarer:

  1. Nämen se här!:) Kul att du föll för trycket ;) Då kan jag följa Baloo åxå i syberspace, kul kul!
    Så fin han är godingen!!
    Ha de gott!
    Gun o vovvarna

    SvaraRadera
  2. haha låter som om ni har fullt upp! // Linda

    SvaraRadera
  3. Vad kul att hitta en brorsa på nätet! Länkar till er om det är ok?
    Lycka till med fina galningen :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad kul att hitta ytterligare en Lexi-Bocca son i cyberspace! Lycka till med godingen!

    SvaraRadera