söndag 10 juni 2012

dåligt med uppdateringar

Jag är verkligen sämst på att blogga just nu, ingen motivation eller inspiration för fem öre :/ Gör ett försök idag iaf.
Dagen startade med spår i Väsby tillsammans med Nina och Dimma från spårkursen. Skulle egentligen haft kurs idag, men pga opererad kursledare blev den uppskjuten. Jag och Nina körde ändå och jag känner mig mycket nöjd med förmiddagen, tack snälla Nina och Dimma för sällskapet! Vi la ett varsitt appellspår på ängsmark och vad gäller spårandet får både jag och Baloo både ris och ros, men jag är ändå riktigt nöjd med träningen över lag. Hann med lite lydnad när spåret la till sig och även om det fanns både ris och ros där också så hade vi roligt tillsammans min fina hund och jag :) (utom när hundf*n skäller på budföringen!!! Känner mig lite maktlös där, vad ska jag ta mig till!? Klockren 10:a på ett moment där egentligen, men skällandet drar genast ner betyget till en 7:a)
Utöver hundträning idag blir det tvättstuga [multitaskar också med terminens sista förtroendearbetstid, om vi inte räknar att fixa ihop terminens foton till en avslutningsfilm] samt orientering och sedan en lugn kväll!


Sedan sist har jag och Baloo hunnit med att debutera i agility :) Det blev en hoppklass på Häverö BK. Det gick hyfsat bra, jag är mycket nöjd med loppet trots att jag gör en del missar. Lägger upp filmen så får ni kika själva! Baloo är ju en riktig racerråtta på banan, men i detta lopp tycker jag att jag hinner med bra utom att jag inte hinner upp och visa ett hinder innan platta tunneln vilket han då missar. Finaste Baloo gör helt rätt och kommer till mig, precis som jag visar att han ska göra [han börjar lyssna på mig riktigt bra på banan :D]. Vi diskar oss ju i slalom redan innan det hindret, Baloo går ur slalomet och jag hade bestämt mig redan innan att jag inte ska traggla slalom denna tävling utan går han ur så gör han... och det gjorde han tyvärr. Ska försöka få till en del agilityträning nu under sommarlovet, kontaktfält och slalom är högprioriterat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar