söndag 29 januari 2012

underbart!

Å så härligt det är när solen tittar fram, helt underbart! Blir glad i hela kroppen och flera kilo piggare :)
Jag och B ställde klockan på 7.30, slängde i oss lite frulle, tog en kort promenad och sen packade vi in oss i bilen för vidare färd mot Bro där dagens förträff ägde rum. Spenderade 5 timmar ute i solen med massor av hundar, olika miljöer och varierande övningar = härlig dag!
Nästa gång blir det lite spänt, då börjar de gallra bort lite hundar och vi får reda på om vi får komma på förträff fyra och sedan delta på inträdesprovet *hoppas, hoppas* Det är många duktiga hundar som deltar så måste vara svårt att plocka ut endast 12 till kursen. Jag och Baloo hoppas såklart att vi får en av dessa platser men med tanke på konkurrensen så blir jag varken förvånad eller besviken (eller nu ljög ja lite...) om vi inte skulle komma med. Jag tycker ju att Baloo skulle passa som hand i handsken som räddningshund, men får väl erkänna att han är lite för "lydig" och inte riktigt så självständig som han skulle kunna vara. Den lilla bruna vill gärna fråga om lov innan han tar egna initiativ, perfekt i vardagen men mindre bra till räddningen. Nu får vi se hur det går, hoppas att han får en plats annars får jag satsa på nästa hund då detta är sista chansen för B.
Synd att det inte blev några bilder från dagen...

 Baloo har intagit viloläge och meddelar att han inte vill bli störd på ett par timmar!

Själv sällskapar jag med vindruvor, pepsi max samt lite grovplanering inför veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar