söndag 22 januari 2012

Räddning

Idag har jag och Baloo vandrat 1,2 mil tillsammans med 40 andra hundar och deras ägare. Vi var i Västerhaninge på första förträffen, av fyra, inför den eventuella räddningskursen som startar i mars. Det kändes verkligen toklockande att kliva upp kvart i sju en söndagmorgon i snöväder, NOT! ...men upp och iväg kom vi. Vi delade upp oss i grupper om 10 och promenerade iväg, under promenaden testades lite hantering, passivitet, lydnad, balans mm. Lätt som en plätt tyckte Baloo och seglade igenom moment efter moment ända tills vi skulle byta hundar med varandra, INTE okej! "Jag vill va med min mamma!!!!" Baloo som i vanliga fall mer än gärna knatar iväg med andra människor om jag inte följer med var odräglig med stackars Sofia och ville bara till mig och den hunden jag gick med, träna med andra ord! Hur jag nu ska få till det...

Dessa fyra förträffar avgör om man får gå upp på inträdesprovet i februari, som i sin tur avgör om man kommer med på kursen. Finns 12 platser att slåss om, rätt tufft med tanke på att vi är 40 stycken... Vi får se hur långt vi tar oss min bruna best och jag.

På förberedande kurs i Rosersberg tidigare i år, lite mer snö idag!


 Fina hund, åh vad jag gillar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar